ایجاد حسینیه در یادمان شهدای مریوان نیازمند مجوز زیست محیطی است

حمیدی با اشاره به دلایل مخالفت محیط زیست کردستان با ایجاد نمازخانه دریادمان شهدای مریوان گفت: این یادمان در منطقه تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و ایجاد حسینیه در یادمان شهدای مریوان نیازمند مجوز زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل مخالفت این اداره‌کل با ایجاد نمازخانه در یادمان شهدای مریوان اظهار کرد: این یادمان در کنار دریاچه زریوار که جزو مناطق تحت مدیریت این سازمان است قرار دارد و احداث نمازخانه یا حسینیه در کنار یادمان نیازمند دریافت مجوز زیست محیطی است.

 

وی افزود: محیط زیست استان به هیچ وجه با یادمان و اردوهای راهیان نور مشکلی ندارد و خود را مدیون شهدا و آرمان‌های آنها می‌داند اما در حال حاضر در یادمان شهدای مریوان، سرویس بهداشتی و نمازخانه برای زیارت کنندگان وجود دارد و بدون دریافت مجوز زیست محیطی اقدام به ایجاد حسینیه شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در اراضی تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است و باید این موضوع به سازمان کشور منعکس می‌شد.

 

حمیدی همچنین به اعتبارات سفر ریاست جمهوری پرداخت و افزود: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۳۰ میلیارد تومان برای تالاب بین المللی زریبار مریوان مصوب شد که تاکنون ۸.۵ میلیارد آن اختصاص یافته است و قرار است طی سه سال تخصیص یابد.

 

وی همچنین حفاظت از محیط زیست را نیازمند مشارکت مردم دانست و بیان کرد: رشد پوشش گیاهی امسال به دلیل بارندگی مطلوب در کردستان خطر افزایش حریق را در مراتع بدنبال دارد بنابراین از مردم بویژه گردشگران درخواست می‌شود با جلوگیری از پخش زباله از جمله ته سیگار به حفظ محیط زیست کمک کنند.

کد خبر 1272734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha