پاراکتاب | حقائق القرآنیة حول القضیة الفلسطینیة

کتاب « حقائق القرآنیة حول القضیة الفلسطینیة » نوشته « دکتر صلاح عبدالفتاح الخالدی» در ۱۲ فصل با استناد به آیات قرآنی به مسئله فلسطین و مسجد الاقصی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب« حقائق القرآنیة حول القضیة الفلسطینیة» نوشته «دکتر صلاح عبدالفتاح الخالدی» درباره مسئله فلسطین و آیات قرآنی مربوط به فلسطین است.

 

کتاب حقائق قرآنیه فی القضیة الفلسطینیة به عنوان بخشی از مجموعه «انتشارات مسلمان فلسطین» در سال 1995 در لندن به چاپ رسید که انتشارات دارالعلوم در «امان» اردن این کتاب را پس از اصلاح و افزایش مطالب در سال 2007 میلادی  در 268 صفحه منتشر کرد.

 

دکتر صلاح الخالدی این کتاب را در 12 فصل گردهم آورده است و در آن به مجموعه ای از مسائل و موضوعات مرتبط با جنبه‌های دینی با استناد به قرآن کریم پرداخته است.

برای مشاهده عکس در سایز واقعی کلیک کنید.

دکتر صلاح عبدالفتاح الخالدی در این کتاب مسئله فلسطین را با آیات قرآنی بررسی کرده است. وی این کتاب رابا حدیثی درباره برکت این سرزمین و با استناد به آیات قرآنی که بر جایگاه و قداست آن دلالت دارد، آغاز کرده است.

 

دکتر الخالدی در این کتاب علاوه بر روایت با استناد به قرآن درباره وضعیت فلسطین و مسجد الاقصی، به برخی از مسائل صحیح تاریخی درباره بنی اسرائیل و رفتارهای انحرافی آنها از نظر اعتقادی و اخلاقی پرداخته است.

 

در کتاب حقائق قرآنیه فی القضیة الفلسطینیة به تاریخ پیامبران در این سرزمین مقدس و ارتباط این سرزمین با همه ادیان آسمانی پرداخته شده است و با ذکر حدیث، داستان معراج پیامبر(ص) را روایت کرده است.

 

الخالدی در کتاب خود به طرح ادعاهای یهودیان درباره حقانیت تملک به این سرزمین و سرزمین موعود در تصور یهودیان و شعار اسرائیل مبنی بر مرز نیل تا فرات و سایر ادعاها پرداخته است و به این ادعاها با ادله متقن و قرآنی پاسخ می دهد.

 

در سه فصل آخر به آینده وجودی آنها و پایان پروژه شهرک سازی نژادپرستانه آنها پرداخته است.

 

الخالدی در این کتاب پایانی که در انتظار یهودیان براساس اعتقاد مسلمانان وجود دارد، درنظر گرفته است.  وی در این کتاب نوشته است که  فلسطین سرزمین قداست و برکت، موطن نزاع حق و باطل و الاقصی سرزمین اسراء و معراج است.

کد خبر 1272790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha