منع حضور عامل هتک حرمت قرآن در جشنواره سیاسی دانمارک

مقامات دانمارکی، «راسموس پالودان»، سیاستمدار جنجالی راست افراطی را که به خاطر به آتش کشیدن قرآن معروف شده است از شرکت در جشنواره سیاسی در جزیره «بورنهولم» منع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، مقامات دانمارکی، «راسموس پالودان»، سیاستمدار جنجالی راست افراطی را که به خاطر به آتش کشیدن قرآن معروف شده است از شرکت در جشنواره سیاسی در جزیره «بورنهولم» منع کردند.

 

مقامات پلیس محلی، ممنوعیت حضور راسموس پالودان را در اطراف منطقه برگزاری این جشنواره در داخل و اطراف منطقه «آلینگ» اعلام کردند.

 

این جشنواره از امروز، 14 ژوئن آغاز شده و تا روز 18 ژوئن ادامه خواهد داشت.

 

پالودان نسخه‌هایی از کتاب مقدس مسلمانان را در نزدیکی یک مسجد و در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در اوایل سال جاری به آتش کشید و این اقدام با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

 

دانمارک در واکنش به این حوادث تاکید کرده بود که نخواهد گذاشت روابط خوب این کشور با ترکیه بر سر این مسئله خراب شود.

 

«لارس لوکه راسموسن»، وزیر امور خارجه دانمارک در آن زمان در این باره گفت:وظیفه ما اکنون این است که با ترکیه در مورد چگونگی شرایط در دانمارک با دموکراسی باز صحبت کنیم و اینکه بین دانمارک به عنوان یک کشور و افرادی که در آن دست به کارهای افراطی می‌زنند،تفاوت وجود دارد.

 

هتک حرمت قرآن اعتراضات شدیدی را در جهان اسلام برانگیخت و ترکیه به شدت صدور مجوز از سوی مقامات دانمارک برای این اقدام تحریک آمیز را محکوم و اعلام کرد که این حرکت به وضوح یک جنایت ناشی از نفرت است.

کد خبر 1273042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha