دستگاه‌های اجرایی تکالیف ایجابی حجاب و عفاف را رعایت کنند

عباسی با بیان اینکه دشمن در حال پاشیدن بذر نفاق و دو دستگی در جامعه از طریق جنگ شناختی و ترکیبی است، گفت: از این رو نباید در زمین دشمن بازی کرد و دستگاه‌ها موظف به تکالیف ایجابی حجاب و عفاف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اسدالله عباسی امروز ( چهارشنبه ۲۴ خرداد ) در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب گیلان اظهار کرد : در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین حکومت دینی وجود ندارد، که مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی و قرآنی است و بر همین اساس باید اصول  و مبانی دینی به درستی رعایت شود. 


استاندار گیلان‌ با اشاره به رعایت عفاف و حجاب در ایران پیش از  ظهور اسلام گفت : در سرزمین ایران پیش از اسلام هم موضوع عفاف و حجاب به خوبی رعایت می‌شد که این امر نشان دهنده عفت ذاتی و فطرتی مردمان نجیب این کشور بزرگ است.
وی یکی از برنامه‌های دشمن را  ایجاد تزلزل در بنیان خانواده های ایرانی دانست و افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی و خانواده‌ها، دین و مبانی دینی می‌باشد و استکبار با آگاهی از این مقوله تلاش می کند این پایه ها را سست کند.
عباسی با تاکید بر رعایت تکالیف ایجابی حوزه عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در بخش های ایجابی و سلبی تکالیف و وظایف همه کاملا مشخص است، لذا باید در تمامی مکان‌ها، همه اقشار جامعه شئونات اسلامی را رعایت کنند زیرا این یک تکلیف شرعی و قانونی است.
نماینده عالی دولت در گیلان با تکلیف به تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت شئونات اسلامی و مقابله با ناهنجاری در استان، تصریح کرد: بنده به عنوان خادم کوچک مردم اجازه نمی‌دهم هنجار شکنی ها در این استان انجام شود، از سوی دیگر دستگاه های اجرایی  و فرهنگی نیز به وظایف خود به درستی عمل کنند تا شاهد ناهنجاری در استان نباشیم.
دکتر عباسی، نقش آموزش و پرورش را در گسترش بخش اقنایی مسئله عفاف و حجاب بسیار موثر و مهم برشمرد و تصریح کرد: در این راستا باید مسئله عفاف و حجاب را از مهد کودک، آموزش و پرورش و خانواده ها شروع کرد .
وی با بیان اینکه دشمن در حال پاشیدن بذر نفاق و دو دستگی در جامعه از طریق جنگ شناختی و ترکیبی است، گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در تلاش برای ایجاد جنگ شناختی و دودستگی در جامعه هستند از این رو با هوشیاری  و آگاهی نباید در زمین دشمن بازی کرد.
استاندار گیلان با اشاره به نقش قابل تامل صدا و سیما در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در کشور و به ویژه در استان گیلان که یک منطقه زیبا و ساحلی  گردشگر پذیر است، بیان کرد: صدا و سیما با دعوت از  صاحب نظران موفق حوزه عفاف و حجاب افکار عمومی را با  این بخش زیباشناختی آشنا و نسبت به اهمیت موضوع  شفاف سازی کند.
عباسی با بیان اینکه نمونه ها و مدلهای لباس ها  و پوشش‌های مذهبی برای دختران و پسران معرفی شود، اظهار داشت : بعضی لباس‌ها در اشاعه پوشش اسلامی تاثیر بسزایی دارند، از این رو نهادها و سازمانهای مربوطه فرهنگی اینگونه لباس‌ها را تولید کرده و  به شیوه هایی درست به دختران و پسران معرفی کنند.

کد خبر 1273089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha