ضرورت ترویج ازدواج آسان در کشور / شهید چمران یک الگو برای اساتید دانشگاه‌های کشور است

حجت الاسلام غبیشاوی برضرورت ترویج ازدواج آسان در کشور تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از پیری جمعیت کشور باید به مسئله اشتغال و مسکن جوانان با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان؛ حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، ظهر امروز (جمعه ۲۶ خردادماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: خانواده‌های ایرانی باید این ۲ بزرگوار را الگو قرار داده و ازدواج آسان را مدنظر قرار دهند.

خطیب نماز جمعه آبادان بر ضرورت ترویج ازدواج آسان در کشور تاکید کرد و افزود: سن ازدواج در کشور ما بالا رفته و یکی از دلایل آن سخت گرفتن خانواده‌ها است.

وی همچنین با انتقاد از نحوه پرداخت وام ازدواج به جوانان، تصریح کرد: با وجود دستور اکید رئیس جمهور در راستای تسهیل در اعطای وام ازدواج، اما همچنان فرآیندهای اداری پرداخت وام ازدواج پابرجاست.

حجت الاسلام غبیشاوی، حل مشکل اشتغال و مسکن را عامل پیشگیری از پیری جمعیت خواند و یلد آور شد: برای پیشگیری از پیری جمعیت کشور باید به مسئله اشتغال و مسکن جوانان با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و ابراز داشت: شهید چمران انسانی با درجات بالای علمی و دارای اعتقادات دینی بود.

امام جمعه آبادان، شهید چمران را یک الگو برای اساتید دانشگاه‌های کشور برشمرد و بیان کرد: متاسفانه برخی اساتید دانشگاهی کشور تفکر غربی دارند که این تفکر خیانت به کشور است.

وی با بیان اینکه برخی اساتید معجزه انقلاب اسلامی را دیده اند اما همچنان با تفکر غربی در کلاس درس حاضر می‌شوند، خاطر نشان کرد: جامعه دانشجویی باید ضمن فراگیری آموزش های علمی، اعتقادات دینی را نیز بیاموزد تا پشتوانه ای برای انقلاب اسلامی و ملت ایران باشد.

حجت الاسلام غبیشاوی در بخشی از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین، نیز اشاره کرد و اذعان داشت: دیپلماسی اقتصادی موثر دولت سیزدهم در توسعه و تقویت مراودات تجاری و بازرگانی کشور تاثیرگذار است.

وی استقبال مقامات سه کشور آمریکای لاتین از آیت الله رئیسی را نشان از علاقه آن کشورها برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: رئیس جمهور در هفته جاری به سه کشوری که روزی حیاط خلوت استکبار بود سفر کردند که با استقبال خوب مقامات آن کشورها مواجه شدند و این نشان از علاقه آنها برای ارتباط با ایران اسلامی را دارد.

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه دولت قبل به بهانه برجام، اهداف کشورهای غربی را دنبال می‌کرد، ادامه داد: همین موضوع باعث فلج شدن اقتصاد کشور شده بود.

کد خبر 1273327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha