دستگاه های اجرایی در امر برگزاری مسابقات قرآنی مشارکت داشته باشند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بر مشارکت دستگاه های اجرایی در امر برگزاری مسابقات قرآنی تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان؛ جمشید نصیری رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در سیستان و بلوچستان از حساسیت خاصی برخوردار  است زیرا که نه تنها  ارتقای بعد علمی آن و شور و  نشاط   جامعه قرآنی را  به دنبال دارد بلکه موجبات  همبستگی و همدلی بین شیعه و اهل سنت  می شود. 


وی در ادامه برگزاری مسابقات به صورت حقیقی و مجازی را مورد قیاس قرار داد، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی از بار مالی که بر دوش متولیان  امر مسابقه می گذارد و به هماهنگی لازم برای اجرای مسابقه نیاز دارد، می کاهد و نیز برگزیدگان با ضریب اشتباه  کمتر از سوی داوران انتخاب می شوند.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و  بلوچستان خاطرنشان کرد:  البته برگزاری حضوری مسابقات قرآنی برای جامعه شور و نشاط معنوی به ارمغان می آورد.

 

نصیری در ادامه به اجرای طرح ارمغان وحی در چابهار خبر داد و تاکید  کرد: با توجه به وقفه چندین ساله ایی که بیماری کرونا به وجود آورده بود مسابقات قرآنی ارمغان وحی به صورت حضوری در اسفندماه سال گذشته در چابهار برگزار شد. 

 

وی افزود: در این مراسم دو تن از قاریان ممتاز کشوری که تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید را داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 1274085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha