مقابله با کشف حجاب نیازمند اقدام فرهنگی است

حجت الاسلام اکبری گفت: مقوله بی حجابی و کشف حجاب موردی است که باید از ابعاد مختلف فرهنگی و دیگر ابعاد با آن برخورد شود تا از این حرام دوری شده و در جامعه وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری-رئیس کل دادگستری استان مازندران امروز(۳۱خرداد ) در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار ما، مبنی بر این که شورای فرهنگ عمومی کشور سال ۱۳۸۴در قالب مصوبه ۴۲۷ برای ۲۶دستگاه در حوزه عفاف و حجاب ۳۰۰وظیفه را مطرح کرد که طی این سال ها به جای اجرای این مصوبه شاهد ترک فعل دستگاه ها هستیم و عدم برخورد با این اهمال کاری های دستگاه ها را امروز بصورت کشف حجاب در کف خیابان نظاره گر هستیم اکنون نیز دستگاه قضا در صدد گرفتن رای اعتماد از مجلس یازدهم برای لایحه عفاف و حجاب که بحث ترک فعل مسئولان و بازدارندگی و جرم‌انگاری در این لایحه دیده نشده، می باشد حال شما بفرمایید بااین خلاء های قانونی چطور می توان امیدوار به ساماندهی حوزه عفاف و حجاب باشیم؟ اظهار کرد: دستگاه قضا از کسانی که در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند حمایت کرده منوط و مشروط به اینکه ناخواسته آلوده به اغراضی غیر از فریضتین نباشند.

 

وی افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری بی حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است و همه دستگاه‌های مربوط در این خصوص وظیفه و تکلیف دارند.

 

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید به وظیفه خود عمل کنند اما در قوانین موجود ما همه ترک فعل‌ها جرم شناخته نشدند اما برخی از ترک فعل‌ها ممکن است تخلف باشد دستگاه‌های مسئول در آن بخش وظیفه پیگیری دارند اداره کل بازرسی در این بخش وظیفه دارند.

 

 

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد: طبق بازرسی‌های انجام شده در امسال و سال جاری مشاهده می‌کنیم که برخی هنجارشکنی کرده و رعایت نمیکنند در این خصوص برخی اقدامات صورت گرفته شعب ویژه اختصاص دادیم پرونده‌ها تشکیل شده منتها ما مکلف به عمل قانون هستیم، مجازات موجود مجازات سنگینی نیست.

 

 

وی با بیان اینکه آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مواجه با هنجارشکنان فقط باید از برخورد سلبی استفاده کنند،  اضافه کرد: اگر فرد یا افراد به نحوی مرتکب این عمل مجرمانه شده و منطبق با بند ب ماده ۶۳۹ قانون باشد مجازات به قدری سنگین‌تر خواهد بود ما در قانون کسانی که لباس های نامتعارف را برخلاف عفت عمومی عرضه کرده و میفروشند مقرراتی داریم که با حکم آن میتوانیم اعمال مجازات کنیم، دستگاه قضایی استان در این حوزه به آنچه که وظیفه‌اش بوده عمل کرده است‌.

 

 

حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: وظیفه دیگر ما پیشگیری است که دادگستری استان به کمک دستگاه‌های مسئول اقدامات زیادی انجام داده است، اماکن عمومی‌ای که حجاب را رعایت نمی کنند با ثبت درخواست و دستور مقام قضایی برای یک یا چند روز پلمب شده که بعد از دادن تعهد، اصلاحاتی صورت گرفت.

 

 

وی در پایان افزود: مقوله بی حجابی و کشف حجاب موردی است که باید از ابعاد مختلف فرهنگی و دیگر ابعاد با آن برخورد شود تا از این حرام دوری شده و در جامعه وجود نداشته باشد.

کد خبر 1274227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha