انقلاب اسلامی تکمیل کننده راه فرهنگ است

آیت الله عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تکمیل کننده راه فرهنگ است، گفت: اگر بنا است که انسان از جهات فرهنگی رشد کند نیاز به کتاب، مربی و معلم و رفاه نسبی و جاذبه و ساختن اماکن فرهنگی دارد و ساختن اماکن تحصیل یک مقدمه واجب برای تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز (۱ تیر) دیدار با سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: مکتب انبیا خلاصه در اسلام عزیز می شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: انسان یک موجود فرهنگی و خلقتش یک خلقت فرهنگیاست بنابراین مکتب آن که مکتب انبیا است مکتب فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در اسلام رشد انسانیت مطرح است، افزود: اما متاسفانه از مدار فرهنگ خارج شده و انسان درنده و خائن شده است و از ۴۰۰ سال قبل که استعمارگران برای تاراج دنیا از اروپا سر در آوردند هر چه توانستند انسان را فاسد کردند و کارشان این است چرا که آنان بر یک ملت فاسد می توانند غلبه پیدا کنند.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: بر یک ملت آرمانی نمی توانند غلبه یابند و خودشان هم می گویند که ما بر هر کشوری می توانیم تسلط یابیم که یک عده ای خائن و یک عده ای احمق باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تکمیل کننده راه فرهنگ است، ادامه داد: اما استعمارگران یک لحظه ما را آزاد نگذاشته اند و می توان به انواع ترورها و تحریم ها و جنگ تحمیلی و فتنه ها و کودتاها اشاره کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: آنان می دانند که اگر ما فراغت پیدا کنیم و بتوانیم از جهت فرهنگی جایگاه اسلام را به نشان دهیم این انقلاب دنیا را عوض خواهد کرد حتی دبیر سازمان ملل هم این مطلب را بیان کرده که اگر اروپا با انقلاب خصمانه برخورد نمی کرد این انقلاب آن قدر قوی بود که خود اروپای فرهنگ زده را هم اصلاح می کرد.

 

آیت الله عبادی افزود: این موضوع مقدماتی نیاز دارد و بزگران فقه و اصول و مسائل عقلی می گویند که مقدمه واجب، واجب است و اگر بنا است که انسان از جهات فرهنگی رشد کند نیاز به کتاب، مربی و معلم و رفاه نسبی و جاذبه است و بخشی از آن مربوط به ساختن اماکن است.

 

وی بیان داشت: ساختن اماکن تحصیل یک مقدمه واجب برای تعلیم و تربیت است و حفظ امانت و صداقت مهم است و تجربه کافی در انواع طرح ها و سرمایه گذاری ها وجود دارد و اگر مواردی در زمینه عدم صداقت به وجود آید آسیب دارد و امیدواریم بتوانید به نحو احسن شرایطی فراهم کنید تا با اطمینان کامل فرزندان کشور بتوانند از این دستاوردها بهره مند شوند و به تحصیل و تربیت ادامه دهند.

 

 

کد خبر 1274344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha