راه اندازی کاروان پیشرفت در کانون های مساجد/ طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در گلستان اجرا می شود

بیکی گفت: طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ابلاغ شده تا در طول سال در قالب یک کرسی تلاوت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مهدی بیکی امروز (پنجشنبه 1 تیر) در نشست صمیمی کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در چند سال اخیر کاهش یافته و امسال با وجود کمبود اعتبارات چند برنامه در کانون ها اجرا شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: امسال به منظور اجرای بهتر برنامه ها از ظرفیت بسیاری از سازمان ها و نهادها به صورت مشارکتی و هم افزایی استفاده و برنامه هایی اجرا شد.

 

وی با اشاره به برنامه های دهه کرامت، گفت: برنامه های خوبی در این دهه از سوی ستاد کانون های مساجد استان برگزار شد که یکی از این برنامه ها به صورت متمرکز در امامزاده النگ کردکوی و دیگری در کانون فلق مینودشت بوده است.

 

بیکی، توزیع کمک های مومنانه در قالب بسته های معیشتی، غبارروبی مسجد و آماده سازی برای استقبال از ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه نور چشم، مسابقه مجازی قبله اول و اهدای جوایز به منتخبین، مسابقات فرهنگی؛ اذان، ترتیل قرآن، حفظ و قرائت تحقیق ویژه برادران، بزرگداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی روز قدس، جشن دهه کرامت و اهدای جوایز به دختران هم نام حضرت معصومه(س) را از جمله برنامه های کانون های مساجد استان در سه ماهه اول سال جاری برشمرد.

 

وی ادامه داد: برای ایام اوقات فراغت هم کانون های مساجد استان برنامه هایی را اجرا می کنند که اردویی و مهارتی از استقبال بیشتری روبرو خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: در راستای اجرای برنامه های اوقات فراغت، تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای استان امضا شده تا کاروان پیشرفت در هر شهرستان ایجاد می شود و یک کانون روستایی هم به فنی و حرفه ای معرفی می شود تا آموزش های مهارتی را اجرا کنند.

 

وی اظهارداشت: با هلال احمر استان نیز تفاهم نامه ای به امضا رسیده تا بخش عملیاتی آموزش را در حوزه اوقات فراغت داشته باشند.

 

بیکی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش نیز گفت: با امضای این تفاهم نامه کانون های مساجد استان با ثبت کانون خود در سامانه شاد، علاقمندی خود را به برنامه های فرهنگی و آموزشی اعلام می کنند از ظرفیت این برنامه ها در کنار مساجد نیز استفاده شود.

 

وی ادامه داد: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ابلاغ شده تا در طول سال در قالب یک کرسی تلاوت برگزار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان از برگزاری دو برنامه افتتاحیه اوقات فراغت کانون های مساجد استان در مرکز و شرق استان خبر داد و گفت: این برنامه ها در ایام تابستان در کانون ها برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1274363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha