سیاست ها و رویکرد کانون های مساجد باید بازخوانی  شود

رعیت گفت: باید یک بازنگری و بازخوانی از سیاست ها و رویکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت امروز (پنجشنبه 1 تیر) در نشست صمیمی با مدیر و  کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: در این عرصه جنگ نرم همت و دلسوزی کانون های مساجد و کارکنان ستاد جای تشکر و قدردانی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تشکر ویژه از کانون های مساجد استان در مشارکت تاثیرگذار و حضور پرشور در نمایشگاه مد و لباس، افزود: هر زمانی که به سمت مسجد و مسجدی ها حرکت کردیم نتیجه گرفته ایم.

 

وی با بیان اینکه باید یک بازنگری و بازخوانی از سیاست ها و رویکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام شود، گفت: سیاست و رویکرد کانون های مساجد در شاخصه های فرهنگی و هنری است، پس باید یک بازخوانی نسبت به سیاست ها انجام شود.

 

رعیت تاکید کرد: ما در حوزه شعر، ادبیات، داستان، قصه گویی، طراحی و تبلیغات بسیار ضعیف هستیم و مساجد باید نسبت به شناسایی و تقویت نیروها در حوزه فرهنگی و هنری گام بردارند.

 

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت های کانون های مساجد، گفت: کانون های مساجد باید نسبت به نخبه پروری اقدام کرده و افراد نخبه در بخش های مختلف فرهنگی و هنری را تربیت کنند و تحویل جامعه دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: برخی از کارها را می توان بدون هزینه هم انجام داد که برگزاری نشست های کتابخوانی، قرآن و عترت از جمله آنها به شمار می روند.

 

وی گفت: یکی از بازوان جامعه کانون های مساجد هستند که می توانند با همکاری معاونت قرآنی، فرهنگی و هنری کارهای شاخصی را انجام دهند.

 

رعیت افزود: در شاخه های هنری نیز به شناسایی استعدادها و تربیت نسل نو در حوزه هنری و نمایش نیاز داریم که کانون های مساجد ظرفیت خوبی برای شناسایی این استعدادها هستند.

 

وی برگزاری دوره های توانمندسازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر ضروریات بیان کرد و گفت: از هنرهای تجسمی همچون هنر عکاسی، خوشنویسی، نگارگری و پیکرتراشی هم می توان در کانون استفاده کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1274367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha