قوه قضاییه نقش محوری در تامین امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد

حجت الاسلام اکبر افشارمنش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید رجایی و ۷۲ تن از یاران حضرت امام راحل، ابراز کرد: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲ تیرماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام باقر (ع)، گفت: با فرصتی که برای امام باقر (ع) پیش آمد بنی امیه و بنی عباس در حال جنگ و درگیری بودند و آن حضرت توانستند احکام ناب اسلام را برای مردم تشریح کنند.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: امام باقر (ع) با تشکیل حوزه علمیه اقدام به تربیت شاگردان کردند و یکی از شاگردان آن حضرت ابوبصیر است که حدود ۷۰ هزار روایت از قول حضرت نقل کرده است و آنچه امروز شیعه دارد از حوزه درس امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

وی بیان کرد: امامان چهارگانه اهل سنت، شافعی، مالکی و حنفی از حوزه درس امام باقر (ع) استفاده کردند و در حدیثی آن حضرت فرمودند؛ سه خصلت است که دارنده اش نمی میرد تا عاقبت شوم آن را ببیند، ستمکاری، قطع رحم و قسم دروغ که نبرد با خداست.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به سه خصلت نیکو در دنیا و آخرت، ابراز کرد: از کسی که به تو ستم کرده است گذشت کنی، به کسی که از تو بریده است بپیوندی و هنگامی که با تو به نادانی رفتار شود بردباری کنی.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به در پیش بودن عرفه، عنوان کرد: عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می خواند و سفره احسان خود را بر آنها می گستراند درهای مغفرت، بخشش و رحمش را بر روی آنان می گشاید.

وی عرفه را روز معرفت و شناخت خدای متعال دانست و افزود: در این روز پروردگار عالم به بندگانش نظر می کند و عرفه روزی شبیه شب قدر است.

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: عرفه فرصت مناسبی است که خدای تعالی برای پذیرش، آموزش، اتابه و برای دعا فراهم کرده و بهترین دعا در این روز دعای امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) است البته خدای تعالی قبل از آنکه به دعا کنندگان عرفه نگاه کند به‌ زوار سید الشهدا (ع) نظر می کند زیرا از راه و تربیت حسین (ع) باید به خدا رسید.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به در پیش بودن عید قربان، خاطرنشان کرد: عید قربان در حقیقت نشانه‌ای از گذشت و فداکاری در راه معبود است و الگویی را به ما نشان می‌دهد که باید در برابر خداوند خاضع و خاشع باشیم آنگونه که حضرت ابراهیم (ع) در برابر فرمان خداوند حاضر شد و فرزندش را به قربانگاه برد.

وی با بیان اینکه درس دیگر عید قربان آن است که در راه خداوند باید از همه وابستگی‌ها و دلبستگی ها از جمله مال زن و فرزند دست کشید، گفت: یکی از آداب مهم عید قربان ذبح قربانی است، قربانی رمز فداکاری و از خودگذشتگی است باعث جلب آمرزش و رحمت الهی و دوری از طمع و حرص می شود.

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد:  در روایات آمده که در روز عید قربان قربانی کنید تا گرسنگان و بیچارگان از خوردن گوشت سیر شوند و حکمت انجام قربانی قرب به خدا و به دست آوردن تقواست که با همین تقوا که روح عمل است قربانی پذیرفته میشود و تقوا به دست نمی‌آید مگر با سربریدن منصب‌ها درس عید قربان این است که باید تسلیم کامل خدا بود.
  
خطیب جمعه رودبار جنوب ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید رجایی و ۷۲ تن از یاران حضرت امام راحل، ابراز کرد: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

وی به انتظارات رهبر معظم از قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: سلامت، کارآمدی، مبارزه جدی با فساد از جمله این انتظارات است.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به برخی از ویژگی های شهید بهشتی، بیان کرد: بصیرت، ولایتمداری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، نظم و انضباط، درایت و قانون گرایی از این ویژگی ها است و فعالیت های این شهید بزرگوار الگوی شایسته ای برای دستگاه قضا می باشد.

امام جمعه رودبار جنوب به در هم ریخته شدن اردوگاه منافقین در آلبانی اشاره کرد و یادآور شد: سرنوشت ذلت بار منافقین دارای درس ها و آموزه های بسیاری است.

کد خبر 1274437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha