آغاز عملیات کفسازی محوطه مسجد قبور سادات در شیروان

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: عملیات ساخت کفسازی محوطه مسجد و آستان متبرک قبور سادات آغاز شد.

سعید علیپور- مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: گروه جهادی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی پایگاه مقاومت بسیج انصارالمهدی(عج) عملیات ساخت و محوطه سازی آستان متبرک را برعهده خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: نظر به اینکه آستان متبرک قبور سادات این شهرستان از قدمت بالایی برخوردار است و تاکنون کف مسجد بهسازی نشده، با توجه به جایگاه و اهمیت مساجد، بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت و اکنون در مرحله اجرا است.

 

علیپور عنوان کرد: در این راستا دو گروه جهادگر مشغول عملیات بهسازی و عمرانی این بخش خواهند شد که طی هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: این بنا که در گذشته از رونق خوبى برخوردار بود، متأسّفانه به جهت پاره ‏اى از مسائل، مورد بى مهرى قرار گرفته و سال های گذشته فنداسیون مسجد بزرگى در کنار این بقعه پى ریزى شد و خودِ بقعه در گوشه ‏اى خارج از مسجد قرار گرفت و  بقعه فعلى که به صورت یک فضاى مستطیل شکل است اینک به عنوان انبار وسایل مسجد در آمده و قبور سادات در انتهاى این انبار قرار دارد.

 

علیپور اضافه کرد: با توجه به موقعیت و قرار گرفتن این بقعه متبرکه که روزهای پنج شنبه همشهریان بسیاری از آن استقبال می کنند و به زیارت اهل قبور می روند سعی داریم اقدامات عمرانی در آن گسترده تر شود البته که سال های گذشته در آن کلاس های آموزشی از جمله قرآن و غیره برای عموم شهروندان و دانش آموزان برگزار شده است.

 

بقعه قبور سادات در خیابان سعدى نرسیده به میدان کوهنورد شهر شیروان واقع شده و از معروفیّت خاصّى برخوردار است.

 

 

 

کد خبر 1274517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha