مرکز اسلامی «چهار شهر» آمریکا میزبان مراسم عید قربان خواهد بود

مسلمانان و دیگر شهروندان «چهار شهر» آمریکا و مناطق اطراف آن روز ۲۸ ژوئن برای برگزاری مراسم عید سعید قربان گردهم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ourquadcities»، مسلمانان «چهار شهر» آمریکا و مناطق اطراف آن روز 28 ژوئن (چهارشنبه 7 تیر) برای برگزاری مراسم عید سعید قربان در مرکز اسلامی گردهم می‌آیند.«چهار شهر» (Quad Cities) در ایالت‌های آیووا و ایلینوی آمریکا است.

 

در روز عید سعید قربان مسلمانان «چهار شهر» دور هم جمع می‌شوند تا هم نماز جماعت بخوانند و هم جشند عید را برگزار کنند و پس از آن خطبه ای با تاکید بر درس اخلاقی که باید از عید قربان گرفت، ایراد می‌شود.

 

پس از نماز، مردم قربانی‌های خود را در مکانی که دور هم جمع شده‌اند، انجام می ‌دهند و گوشت قربانی‌ها را در در میان نیازمندان توزیع خواهند کرد.

 

انتظار می رود بیش از 500 نفر از هر طبقه از مسلمانانی که از هند، پاکستان، سوریه، مصر، اردن و فلسطین به آمریکا آمده‌اند، گرد هم آیند تا در این جشن شرکت کنند.

 

از همه افراد ساکن «چهار شهر» فارغ از هر پیشینه و مذهبی که دارند دعوت شده است تا در مراسم جشن عید سعید قربان برای آشنایی با یکدیگر حضور پیدا کنند.

 

دست اندرکاران برگزاری این مراسم، اعلام کردند که این جشن بهترین فرصت برای آگاه کردن غیرمسلمانان از دین اسلام و ارزش‌های آن است.

 

اعضای جامعه اسلامی «چهار شهر» هدایایی را تهیه کرده‌اند تا در روز مراسم عید قربان به یکدیگر و همچنین به غیرمسلمانانی که در این جشن شرکت کرده‌اند،هدیه دهند.

 

داستان عید قربان مربوط به حضرت ابراهیم است که از او خواسته شد تا تنها پسرش، اسماعیل را در راه خدا قربانی کند. اسماعیل که بعدا خود به پیامبری رسید، در آن زمان رضایت داد که در راه رضای خدا قربانی شود، اما خداوند قوچى را براى قربانى کردن به جای اسماعیل نزد حضرت ابراهیم فرستاد و این بزرگترین آزمایش در زندگی آن حضرت بود که از آن سربلند بیرون آمد.

 

بر همین اساس، هر سال در پایان مراسم حج، زائران خانه خدا اقدام به قربانی کردن بز، گوسفند، گاو و غیره می‌کنند و یک‌سوم گوشت قربانی‌ها میان فقرا تقسیم می‌شود.

کد خبر 1274853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha