«مسجد،کانون نشاط» در برنامه های اوقات فراغت محور باشد

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اجرای برنامه های متنوع در راستای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: «مسجد،کانون نشاط» در برنامه های اوقات فراغت محور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی -  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در حاشیه بازدید از هفت کانون فرهنگی و هنری شهرستان میامی گفت: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌ های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان ‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

وی ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری را یکی از مهمترین اهداف پیش بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهار داشت: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت از اوایل تیر تا پایان شهریور ماه به میزبانی کانون‌های مساجد برگزار می شود افزود: برنامه ریزی کانون های برای برنامه های اوقات فراغت با شعار«مسجد،کانون نشاط» مورد تاکید است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اجرای طرح «مسجد ،پایگاه قرآنی» در دستور کار کانون ها قرار گیرد،اظهارداشت: تشویق اعضاء کانون  به منظور شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان مورد توجه مدیران کانون ها باشد.

 

وی با بیان اینکه تعامل خوبی با ادارات آموزش و پرورش،فنی و حرفه ای و ورزش و جوانان صورت گرفته است،افزود: مدیران کانون هایی که برای برنامه های اوقات فراغت برنامه ریزی داشته اند با ادارات شهرستانی این نهاد ها نیز می توانند همکاری لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی، به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی  و کارشناسان با حضور در شهرستان میامی از 7 کانون فرهنگی و هنری این شهرستان بازدید کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1274906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha