«تحرک فرهنگی و ایده پروری» مهمترین گفتمان ستاد کانون های مساجد است

حجت الاسلام محقی گفت:امروز گفتمان و نگاه حاکم بر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که تحرک فرهنگی در کانون ها صورت بگیرد و متاسفانه این ظرفیت در گذشته انجام نشده بود و احتکار فرهنگی صورت گرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی امروز (۷ تیر) در دیدار با امام جمعه سربیشه اظهار داشت: در سطح خراسان جنوبی ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد فعال وجود دارد که ۶۰ درصد روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: روند پایش و تخصصی کردن کانون ها صورت گرفته است و کانون های بسیاری در استان در زمینه سرود فعالیت دارند و در حال حاضر ۱۶ گروه سرود داریم که در کشور حرفی برای گفتن دارند.

 

وی در خصوص تئاتر بچه های مسجد گفت: کارگاه هایی طی روزهای اخیر با حضور ۲۵۰ نفر از علاقمندان حوزه تئاتر در مسجد با کمک کانون های فرهنگی هنری مساجد و مرکز آفرینش های بسیج در بیرجند برگزار شد.

 

حجت الاسلام محقی بیان کرد: امروز گفتمان و نگاه حاکم بر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که تحرک فرهنگی در کانون ها صورت بگیرد و متاسفانه این ظرفیت در گذشته انجام نشده بود و احتکار فرهنگی صورت گرفته بود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به بحث گفتمان ایده پروری اشاره کرد و افزود: ایده خوب را اجرا می کنیم و حمایت مالی آن صورت پذیر است و اگر در سرانه ملی جا بیافتد قطعا حمایت خواهد شد و به دنبال راه اندازی ایده پروری در روستاها و شهرها هستیم.

 

وی ادامه داد: به دنبال حمایت از این شبکه عظیم مردمی در حوزه فرهنگی هستیم و در استان با توجه به ظرفیت مساجد تلاش خواهیم کرد تا کانون ایجاد و راه اندازی کنیم و برنامه های آنان رصد شود.

 

حجت الاسلام محقی بیان کرد: مسجد این توانایی را دارد که روایت صحیح را در دست بگیرد و خبر اول را کار کند و باید ناقل روایت صحیح مساجد با خبر اول باشیم تا حرف برای گفتن داشته باشیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه نمود فعالیت فرهنگی، سخت است، گفت: کار فرهنگی به مدت زمان و صبر زیاد نیازمند است و اگر پیوست رسانه ای نداشته باشیم قطعا عقب خواهیم ماند.

 

 

 

کد خبر 1275315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha