ذبح ۲۰ راس گوسفند در طرح مشارکتی عید قربان آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان

حسینی با بیان اینکه با توجه به گرانی گوسفند استقبال خیرین نسبت به قربانی سال گذشته کمتر نبود، گفت: ۲۰ راس گوسفند در طرح مشارکتی عید قربان آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان ذبح شد.

سیدعلی حسینی_ مدیر عامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با تبریک عید قربان، عید بندگی و تسلیم شدن در برابر خدای یکتا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از حضور و استقبال خیرین و نیکوکاران در آیین نذر و مشارکت قربانی به نفع مددجویان آسایشگاه سالمندان و معلولین گیلان قدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه قیمت خرید گوسفند از سال گذشته گرانتر بود اما استقبال کمتر نبود.

وی حضور مردم مومن و خیر را در اینگونه انفاق ها همیشه خوب توصیف کرد و گفت: از صبح امروز(پنج شنبه، ۸ تیر) استقبال بسیار خوبی را از حضور خیرین و نیکوکاران در آسایشگاه معلولین گیلان که به صورت خیریه اداره می شود شاهد بودیم تا گوسفندانی را که جهت قربانی به آسایشگاه اهدا کنند مورد ذبح قرار دهند.

حسینی با بیان اینکه خیرین با قربانی کردن تعبد خود را به خداوند تبارک و تعالی نشان می دهند که این حس، حالت معنوی فوق العاده ای دارد، تصریح کرد: کسانی هم که حضور نداشتند و از طریق فضای مجازی مبالغی را جهت ذبح مشارکتی اهدا کرده بودند تا این قربانی اتفاق بیفتد، آسایشگاه به نیابت از تک تک آنان، نیتشان را عملی کرد.

وی با بیان اینکه، ۲۰ راس گوسفند به نیابت از حدود ۱۰۰ نفر از کسانی که وجوهاتشان را به ما دادند، قربانی شد اظهار کرد: بر خودمان فرض می دانیم که اسامی آنان را که میدانستیم یادآوری کرده و اسامی آنهایی که نداشتیم به صورت عام هنگام ذبح یاد کنیم.

حسینی اذعان کرد: در این مجموعه ۴۷۰ نفر از معلول و سالمند بستری هستند که تعداد ۲۷۴ نفرشان بی سرپرست هستند و با همین کمک های مردمی اداره می شوند.

وی ضمن قدردانی از حضور و مشارکت همه مومنین و خداباوران در کارهای عام المنفعه بیان کرد: برخی خیرین بیش از ۵۰ سال است که بار هزینه های این خیریه را بر دوش دارند که شایسته تقدیر است.

حسینی با ابراز خرسندی از اینکه زمینه ای فراهم شده تا همه بتوانند مشارکتی گوسفند قربانی کنند گفت: هر ساله وجوهات جمع آوری شده برای عید قربان، در ظهر عید تبدیل به گوسفند می شود و طی مراسمی اعمال قربانی زیر نظر کارشناس مذهبی به صورت شرعی انجام می شود.

وی اضافه کرد: تمام این گوشت ها در طی سال امکانات غذایی همین ۴۷۰ نیازمند آسایشگاه که عدد قابل توجه ای است را فراهم می کند.

حسینی همچنین در ادامه خواستار حمایت همه جانبه خیرین شد و افزود: خیرین می توانند تقبل یه وعده غذای مددجویان، هزینه یک سفر زیارتی و سیاحتی و یا ساخت و ساز و امکانات رفاهی آسایشگاه را داشته باشند تا ما را در بهتر انجام دادن خدمات یاری برسانند.

کد خبر 1275512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha