ممانعت مسلمانان از انجام شعائر دینی شان در هند / درد و دل های مسلمانان هند با الجزیره

شبکه الجزیره برای مخاطبان خود در هند فرصتی را فراهم کرده است تا در مورد وضعیت مسلمانان در این کشور و ممانعت از شعائر دینی شان صحبت کنند و حرف های خود را به گوش جهان برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مسلمانان هند سال هاست که با تبعیض نژادی رو به رو هستند و دولت هند آنان را سرکوب کرده و مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

 

در همین راستا، مخاطبان الجزیره از هند فرصتی برایشان فراهم شده است تا از طریق برنامه «الخط الساخن» درباره مسائل و مشکلات مربوط به مسلمانان بگویند.

 

مخاطبان الجزیره مستقیماً با موضوع جلوگیری از انجام مناسک مذهبی مسلمانان در هند با ارسال کلیپ های ویدیویی به این کانال ارتباط برقرار کردند.

 

یکی از شرکت کنندگان در این باره گفت: مسلمانان در هند تحت حکومت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از آزار و اذیت رنج می برند که نژادپرستی را تشویق می کند و آنها را از اقامه نماز محروم می کند.

 

یکی دیگر گفت: هند همچنان نسبت به مسلمانان نژادپرستانه عمل می کند، زیرا به آنها اجازه انجام مناسک مذهبی نمی دهد و در نتیجه حقوق و آزادی های آنان را زیر پا می گذارد و زندانیان مسلمان را آزاد نمی کند.

 

برخی دیگر معتقد بودند که هند در حال انجام تخلفات سیستماتیک علیه مسلمانان است و شواهد مستندی وجود دارد که حملات به مساجد آنها را آشکار می کند و آنها را از انجام مناسک مذهبی خود باز می دارد.

 

یکی از شرکت کنندگان از سازمان همکاری اسلامی و همه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا با دولت هند برای توقف این تخلفات مداخله کنند.

 

یکی دیگر خاطرنشان کرد که کشورهای عربی خلیج فارس می توانند از حضور تعداد زیادی از جامعه هندی برای تحت فشار قرار دادن رژیم حاکم بر هند برای حفظ حقوق مسلمانان استفاده کنند.

 

مسلمانان حدود 13 درصد از جمعیت یک میلیارد و 350 میلیون نفری هند را تشکیل می دهند.

 

باید گفت ویدئوهای مستند حملات افراط گرایان هندو به مسلمانان، مساجد و اموال آنها به یک اتفاق روزمره در هند تبدیل شده است.

 

برنامه «فاصله صفر» که از صفحه الجزیره پخش می شود در تحقیقات میدانی خود (هند، کی فیوز را روشن کرد؟) وجود سازمان های افراطی در چندین ایالت هند را نشان می دهد که در آن هندوهای افراطی، اموال مسلمانان از جمله خانه ها و شرکت ها و مساجد آنان را تخریب می کنند و در واقع این سازمان های افراطی پشت پرده افزایش جرایم ناشی از نفرت در سراسر این کشور هستند.

کد خبر 1275814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha