پیام  تسلیت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در پی رحلت سید شکر الله طاهری خرم آبادی

ستاد کانون های مساجد استان لرستان در پیامی درگذشت حجت الاسلام سید شکر الله طاهری مدرس حوزه های علمیه خرم آباد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام سیدشکرالله طاهری از مدرسین حوزه علمیه خرم‌آباد درسن ۸۸ سالگی براثر بیماری درگذشت، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در پیامی درگذشت این عالم گرانقدر را تسلیت گفت.

 

سيد شكرالله طاهري در سال 1314 هـ . ش برابر با 1354 هـ . ق در خانواده­اي متدين در يكي از روستاهاي توابع خرم آباد ديده به جهان گشود.

 


وي تحصيلاتش را از مكتب­خانه­اي در زادگاهش آغاز كرد و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش سيد روح الله طاهري كه فردي متدين بود، آموخت.

 


وی پس از آن وارد حوزه علميه خرم­آباد شد و مقدمات، سطوح عاليه را از محضر شهيد سيد اسدالله مدني و آيت­الله صادقي آموخت، سپس خارج فقه و اصول را نيز از محضر آيت الله صادقي كسب فيض كرد.

 


حجت الاسلام سیدشکرالله طاهری همزمان با تحصيل، به تدريس نيز اشتغال داشت و مقدمات و سطح عاليه را تدريس مي­كرد. حجت الاسلام طاهري پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، همگام با امام و مردم به مبارزه عليه رژيم ستم­شاهي پرداخت، از اين رو، توسط ساواك دستگير و به كردستان و و سپس به اقليد فارسي تبعيد شد.

 


وي پس از پيروزي انقلاب به تدريس در مدرسه علميه خرم­آباد به تدریس پرداخت و از پذيرش مسئوليت اجرايي سربازد.

 

وی اولین رئیس شورای نگهبان استان لرستان بود و سال‌ها توفیق اقامه نماز جماعت در مساجد مختلف از جمله حضرت موسی بن جعفر (ع)، جامع و آراسته در مرکز شهر و بازار خرم‌آباد، حضور در جلسات روضه و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و اعزام به عنوان روحانی کاروان‌های حج و زیارت را بر عهده داشت.

 

 

کد خبر 1275963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha