نظارت ناظران شرعی خراسان جنوبی بر ذبح ۵۹۱۵ دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در روز عید قربان پنج هزار و ۹۱۵ دام زنده و سه هزار و ۲۰۵ لاشه دام در کشتارگاه های خراسان جنوبی با حضور کارشناسان این حوزه و ناظران شرعی بازرسی شدند.

محمدعلی بخشی کارشک -مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف سازمان دامپزشکی تامین و حفظ سلامت مردم است و در این راستا اقداماتی طی روز عید قربان انجام شد.

 

وی ادامه داد: در روز عید قربان ۱۴ ناظر شرعی با حضور کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه های سطح استان خراسان جنوبی جهت نظارت بر ذبح دام ها حضور فعالی داشتند.

 

بخشی با بیان اینکه در روز عید قربان پنج هزار و ۹۱۵ دام زنده بازرسی شدند، افزود: در راستای انجام بازرسی ها و نظارت ها یک مورد لاشه ضبطی در این روز به وزن ۳۹ کیلوگرم داشتیم و ۱۸۴ مورد اصلاحی نیز انجام شد.

 

گفتنی است، در روز عید قربان 14 ناظر شرعی آموزش دیده بر روند ذبح شرعی و اسلامی در کشتارگاه‌های خراسان جنوبی نظارت کامل داشتند. همچنین 67 قصاب آموزش دیده که آموزش ذبح شرعی را حرفه ای فرا گرفته و زیر نظر ناظران شرعی ذبح را انجام دادند تا گوشت حلال به دست مردم برسد.

کد خبر 1275976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha