حمل و نقل درون شهری زائران ایرانی در مکه از سرگرفته شد

ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری برای زائران ایرانی در مکه مکرمه بعد از یک توقف نه روزه از سرگرفته شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «مرتضی نصراللهی» با اشاره به ازسرگیری مجدد حمل و نقل درون شهری درمکه گفت: این خدمات که از سوی دست اندرکاران سعودی برای حجاج همه کشورهای ازظهرجمعه 2 تیرمتوقف شده بود باردیگر از بعدازظهر روز گذشته و بامداد امروز( دوشنبه 12 تیر) آغاز شد.   


مسئول واحد حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه افزود: درحال حاضرارائه خدمات درتمامی ایستگاهها روال عادی به خود گرفته است و این خدمات تا زمان حضور کاروان های ایرانی  در مکه ادامه خواهد داشت. 


بگه فته وی، سرویس های حمل و نقل درون شهری برای زائران ایرانی از بعدازظهر روز یکشنبه (11 تیر) در ایستگاههای کدی، اجیاد و غزه و در ایستگاههای جمرات و باب علی از بامداد امروز دوشنبه (12 تیر) برقرار شد. 


نصراللهی با اشاره به اینکه درمکه 4 ایستگاه اصلی و دو ایستگاه پشتیبان برای زائران ایرانی وجود دارد، افزود: از4 ایستگاه اصلی دو ایستگاه یک مرحله ای و دو ایستگاه دو مرحله ای هستند؛ ایستگاه های اجیاد و غزه یک مرحله ای و ایستگاههای جمرات و کدی دو مرحله ای هستند ضمن اینکه ایستگاه های باب علی و باب ملک نقش ایستگاه های پشتیبان را دارند. 


نصراللهی با اشاره به اینکه خدمات حمل و نقل درون شهری به صورت رایگان انجام می شود، گفت:  اتوبوس ها، زائران را از هتل به حرم و از حرم به هتل منتقل می کنند و تلاش شده است رضایت زائران جلب شود. 


وی تصریح کرد: ارائه خدمات برای زیارت دوره زائران در مکه نیز از روز چهارشنبه 14 تیرماه   (17 ذی الحجه به تقویم عربستان) آغاز خواهد شد و حجاج می توانند از آن استفاده کنند. 

کد خبر 1276065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha