ویژه برنامه و جشن‌های غدیر در کانون‌های مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همزمان با اعیاد قربان و غدیر به برگزاری ویژه برنامه و جشن های غدیر و تبیین این مهم در جامعه می پردازند.

خبرگزاری شبستان: حکیمه پاکباز-

 

 اعیاد قربان و غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان هستند که این اعیاد بزرگ از جایگاه و اهمیت ویژه ای در جامعه برخورداراند که باید بیش از پیش به آنها پرداخته شود و در راستای ترویج و تبیین آن به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تلاش شود.

 

ترویج فرهنگ غدیر تضمین کننده سلامت معنوی جامعه است و کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به جامعه هدف خود که بیشتر قشر جوان و نوجوان هستند در این راستا گام های اساسی برمی دارند.

 

امروز شاهد توطئه های فرهنگی دشمنان بیش از گذشته هستیم و ضرورت ترویج فرهنگ غدیر و تبیین آن در بین نسل جوانان و نوجوان بیشتر احساس می شود.

 

فرهنگ غدیر و تبیین سیره و منش علوی راهی موثر در راستای مقابله با توطئه های شوم و تهاجم فرهنگی دشمنان است چرا که آنان همواره با زیر سوال بردن اعتقادت ما در صدد هستند جوانان را به انحراف کشیده و از ارزش های والای دینی، اسلامی و انسانی دور کنند.

 

در میان همه نهادها و دستگاه های فرهنگی که در این راستا فعالیت می کنند، تلاش های جوانان مسجدی در راستای برگزاری جشن های اعیاد قربان تا غدیر که دهه امامت و ولایت نامیده می شود، بسیار پرشور، ارزشمند و ستودنی است چرا که این جوانان با عشق و اردات خاص به مولای متقیان حضرت علی (ع) گام در مسیر ترویج این فرهنگ متعالی نهاده اند.

 

 کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی آماده برگزاری جشن های دهه ولایت

 

کانون های فرهنگی هنری استان با برنامه ریزی های انجام شده از سوی مدیران و با همکاری اعضای کانون برنامه های شاد و جشن های ویژه ای را ترتیب داده اند که این برنامه ها از شب عید قربان آغاز شده و استقبال گسترده اقشار مختلف روبرو بوده است.

 

این جشن ها که با برنامه های فرهنگی، آموزشی، مسابقات مختلف، پخش شربت و شیرینی در ایستگاه های صلواتی و تهیه و توزیع غذای نذری همراه است به همت و همکاری جوانان و نوجوانان عضو کانون اجرا می شود.

 

مراسم جشن عید امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) روز پنج‌شنبه ساعت 17:30 در یادمان شهدای‌گمنام شهر خنداب به همت و همکاری پایگاه‌ برادران وخواهران شهدای‌قلعه، خادم‌الشهداء‌شهرستان‌خنداب، کانون شهدای مسجدجامع قلعه، هیئت امنای مساجد جامع محله قلعه خنداب و کانون خادمیاران رضوی خنداب برگزار می شود.

 

مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) و جشن غدیر روز دوشنبه ۱۲ تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشا با نوای: کربلایی محمدحسن قلعه نویی در مسجد حاج سید تقی تقوی برگزار خواهد شد.

 

مولودی خوانی جابر مردان از کاشان،اجرای گروه سرود و مرشد خوانی، برپایی غرفه های فرهنگی،مسابقه،جایزه و پذیرایی از برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت و پایگاه مقاومت بسیج ولایت مسجد امام موسی بن جعفر (ع) است که در روز سه شنبه ۱۳تیر ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم نیز به همت کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در روز پنجشنبه از ساعت ۱۷ همراه با جشن و انواع مسابقات، گروه سرود و ...برپایی موکب های نذر غدیر در مسجد مسجدالاقصی_اراک برگزار می شود.

کد خبر 1276125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha