طرح دورکاری شامل تعدادی از کامندان آموزش وپرورش می شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبلا طرح دور کاری با عنوان آموزش از راه دور در این سازمان اجرا شده است، گفت: این طرح شامل تعدای از کارمندان این سازمان نیز می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش پیرامون دیدار جنیدی، رییس مجلس مالزی گفت: در پی سفر هیئت ایرانی در تیر به این کشور از هیئت مربوطه درخواست شد تا به کشور ایران بیایند. در این دیدار در مورد امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صحبت شد. کشور مالزی اهمیت ویژه‌ای به آموزش و پرورش می‌دهد و اعتقاد دارد که تمام موفقیت‌ها از طریق آموزش و پرورش این کشور از سال 1970 آغاز شد.

 

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: مالزی ادعا می‌کند که 20 سال است بر روی ابتدایی کار کرده و امروز ثمره آن را می‌بیند. این کشور نزدیکی فرهنگی زیادی با ما دارد و به همین جهت در همکاری‌های دوجانبه در این دیدار تأکید شد.

 

طرح دورکاری در آموزش وپرورش قبلا با عنوان آموزش از راه دور اجرا می شد

وزیر آموزش و پرورش پیرامون دورکاری در این وزارتخانه گفت: به هر حال مثل سایر وزارتخانه‌ها گروهی از کارمندان شامل این طرح می‌شوند که بخشی از این طرح به معلمان مربوط می‌شود که تعریف خاص خود را دارد. قبلا نیز این طرح با عناوین دیگری مانند آموزش از راه دور در آموزش و پرورش اجرا می‌شد و در حال حاضر نیز در رابطه با کارکنان اداری و ساختار جدید به سمت بهینه کردن کار پیش می‌رویم.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد سه درصدی هنرستان‌ها در برخی از شهرستان‌ها اظهار کرد: تعداد هنرجویان و هنرستان‌ها با توجه به آمار جدید بالاتر از سال گذشته است و ما امسال برای گسترش هنرستان‌ها 12 هزار مهندس جدیدالاستخدام به این مراکز فرستادیم و از امسال نیز یک ردیف خاص بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها به وسایل و امکانات مورد نیازشان در نظر می‌گیریم.

 

مدارس مشکلی برای پرداخت قبوض ندارند

وی پیرامون عدم پرداخت شهریه از سوی والدین فرهنگی در مدارس نمونه غیردولتی خاطرنشان کرد: من آنچه را که می‌گویم عمل می‌کنم و گفته و عمل من متفاوت نیست و برای جبران این هزینه و عدم پرداخت آن از سوی والدین فرهنگی در این مدارس از محل سرانه مربوطه به مدارس نمونه مردمی این بودجه تأمین می‌شود و این مدارس با مشکلی در زمینه هزینه روبرو نیستند.

 

جاجی‌بابایی ادامه داد: ما حتی برای پرداخت فیش آب و برق و گاز مدارس مدیران مدارس را توجیه کردیم که اگر سرانه موجود در مدرسه نمی‌تواند این قبوض را پرداخت کند باید با مراجعه به وزارتخانه نسبت به رفع مشکل هزینه اقدام کند.

 

وی گفت: اعتبارات مانند سرانه شیر، ورزش، تربیت بدنی، پرورشی باید در داخل مدرسه در اختیار مدیر باشد و مدرسه باید کانون تغییر و تحولات محله قرار گیرد.

 

حاجی‌بابایی در مورد مشکل مسکن فرهنگیان اظهار کرد: با فعالیت‌های تعاونی مسکن و بانک مسکن امیدواریم مشکل فرهنگیان حل شود و از طریق بانک ملی نیز اقداماتی انجام شده است و اگر فردی از فرهنگیان هنوز وام مسکن را از بانک دریافت نکرده می‌تواند به وزارتخانه مراجعه کند و نسبت به دریافت وام مسکن اقدام کند.

 

 تعریف مدسه هوشمند انتها ندارد

وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس هوشمند و مشخصات آن تصریح کرد: مدارس هوشمند درجات گوناگونی دارند و از 10 درصد تا 70 درصد پیش‌بینی شده است، مدرسه هوشمند یعنی یک مدرسه الکترونیک که به مرکز فناوری این وزارتخانه متصل است.

 

وی با بیان اینکه در استان گیلان مصوب شد 100 مدرسه هوشمند تأسیس شود، ادامه داد: در کنار این مصوبه آموزش و پرورش این استان موظف است نسبت به هوشمند شدن سایر مدارس اقدام کند اما باید قبل از این مرکز فناوری نیروی انسانی را به مرکز آمار و فناوری مجهز کنیم تا این برنامه در روال عادی خود پیش رود.

 

وی گفت: اتصال به شبکه IT‌ یا ITC‌، نصب تابلوهای هوشمند، تعداد رایانه‌های موجود در یک مدرسه و استفاده از رسانه‌های گوناگون در مدارس هوشمند از جمله مشخصات این مدارس است، در حقیقت در تعریف مدرسه هوشمند هیچ انتهایی وجود ندارد و هر روز این مدرسه باید از روز قبل کامل‌تر شود و مدیران مدارس نیز نسبت به رایانه برنامه‌ریزی و فناوری نوین آشنایی پیدا کنند.

 

وی پیرامون درس آموزش دفاعی، گفت: در جلسه مشترکی که با سازمان بسیج داشته‌ایم برنامه مدونی را پیرامون این موضوع به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی ارایه کردیم، نوع نگاه به امور دفاعی متفاوت است و همکاران فرهنگی باید کتابی را متناسب با این درس آماده کنند، برنامه‌های گسترده‌تر از طریق کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و بخشی از این آموزش‌ها از طریق اردوهای راهیان نور و مباحث جنگ نرم به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

 

برای ثبت نام دردانشگاه جامع فرهنگیان آماده هستم

حاجی‌بابایی پیرامون احیای تربیت معلم گفت: اگر کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات دانشگاه جامع فرهنگیان را تصویب کند و مشکل قانونی این طرح نیز برطرف شود، ما آمادگی کامل داریم تا در اول مهر نسبت به ثبت‌نام دانشجو اقدام کنیم و در این رابطه مشکلی با وزارت علوم نداریم و تاکنون نیز 80 درصد برنامه‌های احیا در مراکز تعلیم و تربیت پیاده شده است و تا حد زیادی این امر اغنا‌کننده است.

 

شایان ذکر است، دیدار صمیمانه وزیر آموزش و پرورش و رییس مجلس مالزی دوشنبه 4 بهمن در دفتر این سازمان برگزار شد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 14847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha