آمار دورکاران به 4هزار نفر رسید// تضمین شغلی صددرصد است

ترکی با بیان اینکه تضمین شغلی کارمندان دورکار صد در صدی است، افزود: تاکنون چهارهزار نفر از کارمندان دور کار شده اند و تا پایان سال 40 درصد دیگر به این آمار افزوده می شود.

نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران پیرامون دورکاری کارمندان دولتی به خبرنگار شبستان گفت: طبق مصوبه شورای اتحادیه استان تهران مقرر شده است، دستگا‌ه‌های دولتی حداقل 40 درصد خدمات خود را در قالب دورکاری بررسی کرده و کارمندانی را که می‌توانند در این قالب اعلام فعالیت کنند، معرفی نمایند.

 

وی اظهار کرد: تمام فعالیت‌هایی که اجرای آن از طریق دورکاری امکان‌پذیر است در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شدند و برنامه‌ریزی برای اجرای این فعالیت‌ها از طریق دورکاری در حال انجام است.

 

ترکی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار نفر دورکار شدند، تصریح کرد: از ابتدای سال 90 نیز دو هزار نفر دورکار شدند که در مجموع تاکنون چهار هزار نفر در دستگاه‌های اداری دورکار هستند.

  

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران افزود: بعضی از دستگاه‌ها تاکنون 20 درصد از خدمات خود را در قالب دورکاری انجام دادند و این در حالی است که طبق مصوبه شورا باید تا پایان سال 90 حداقل 40 درصد کارکنان دولت دورکار شوند.

 

وی با اشاره به نحوه فعالیت کارمندان دورکار خاطرنشان کرد: در صورت آمادگی و ارسال شرح خدمات، کارکنان بر مبنای وظایف تعریف شده می‌توانند از طریق سیستم یا مراجعه غیرحضوری برای ارائه کارهای خود اقدام به دورکاری و انجام وظایف خود کنند.

 

 ترکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در صورت دورکاری امنیت شغلی کارمندان به خطر می‌افتد یا نه، گفت: ما تضمین و تعهد کتبی و محضری می‌دهیم که هیچ اتفاقی از لحاظ شغلی برای کارمندان دورکار رخ نمی‌دهد و تمام حقوق، مزایا و اضافه‌کاری آنها همانند محل کارشان محفوظ و تضمین شغلی آنها صددرصد است.

 

وی اضافه کرد: از آنجا که کارمندان دورکار طبق احکام حقوقی دارای حکم استخدامی هستند و تنها محل کار آنها تغییر می‌کند، بنابراین دلیلی برای از دست دادن شغل و محروم شدن از مزایا وجود ندارد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 45227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha