تقويت باورهاي ديني و ملي از مهمترين وظايف جشنواره فيلم کوتاه تهران است

فرهنگي: رئيس جمهور در پيامي به جشنواره فيلم کوتاه تهران گفت: اين جشنواره بايد بتواند در تقويت باورهاي ديني و ملي نقش موثري ايفا کند.

به گزارش خبرنگار شبستان، بيست و هفتمين جشنواره فيلم کوتاه تهران عصر گذشته با مراسمي افتتاحيه اي کار خود را آغاز کرد. در اين مراسم هاشم ميرزاخاني، مدير انجمن سينماي جوان و دبير جشنواره در سخنراني کوتاهي به بيان گزارشي از بيست و هفتمين جشنواره فيلم کوتاه تهران پرداخت.

وي سخنان خود را با قرائت پيام محمود احمدي نژاد، به مهمترين رويداد سينماي کوتاه کشور "جشنواره بين المللي فيلم کوتاه تهران" آغاز کرد.

بر اساس اين گزارش، متن پيام رئيس جمهور بدين شرح است:

اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه و النصر و جعلنا من اعوانه و انصاره والمستشهدين بين يديه

در حالي بيست ­و­ هفتمين جشنواره بين­ المللي فيلم کوتاه تهران برگزار مي­شود که ما هر روز شاهد شکوفايي و خلاقيت جوانان ايراني در داخل و خارج از کشور هستيم. هنرمندان خلاق و جوانان فيلمساز با شور و نشاط مي­توانند با آثار خود زيبايي­هاي متنوع خلقت و باورهاي معنوي و ملي را در زمينه­هاي مختلف هر روز بيش از پيش وسعت و عمق بخشند تا جهانيان در آئينه آثارشان عدالت جويي، صلح طلبي و ايمان و معنويت را مشاهده کنند.

اگرچه ساخت فيلم کوتاه در هيچ کشوري چندان اقتصادي نيست ولي بايد سعي کرد بر اين معضل مهم فائق آمد تا در آينده بتوان بازتاب رنج، شادي و اميد براي تجربه زندگي بهتر را بيش از گذشته در آثار هنري جلوه داد.

فيلم کوتاه چشم انداز سيال و صميمي سرشار از رايحه طراوت و خلاقيت­هاست که پنجره­اي براي ديدن و حوزه کاري مؤثري براي جوانان مستعد و چشم اندازي لبريز از تازگي، زيبايي، شکوه و رنگين کماني از معاني تازه و بديع را به ارمغان مي­آورد مطمئن باشيد اگر از دريچه زلال و شفافت صميميت و صداقت اين جوانان مستعد به دنيا نگاه شود شگفتي­ها و زيبايي­هاي بيشماري را به تماشا خواهيم نشست.

اميد آنکه جشنواره بين­المللي فيلم کوتاه بتواند در تقويت باورهاي ديني و ملي و تقويت همکاري­هاي بين­المللي هنرمندان نقش موثر و تعيين کننده ايفا نمايد.

براي کليه هنرمندان و دست­اندرکاران اين جشنواره آرزوي موفقيت و روزافزون مي­کنم.

ميرزاخاني در ادامه با اشاره به فرمت پخش فيلمها در جشنواره عنوان داشت: براي اولين بار تجهيزات پخش فيلمهاي با فرمت HD وارد ايران شده است. هنرمنداني که فيلمهاي خود را با اين فرمت به دبيرخانه ارسال کردند به همان صورت مشاهده خواهند کرد.

وي در پايان بيان کرد: براي اولين بار در جشنواره فيلم کوتاه علاوه بر ساخت تيزر جشنواره فيلم کوتاه نيز ساخته شده که در اين مراسم پخش خواهد شد.

پايان پيام/

کد خبر 1586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha