آیا  کاپیتولاسیون اسرائیلی ها در انگلیس تصویب میشود؟

سیاسی: اکثریت نمایندگان مجلس انگلیس با تصمیم دولت برای تغییر قانون بازداشت سران رژیم اسرائیل به جرم جنایات جنگی مخالفند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دولت ائتلافی لندن در نظر دارد قانون نظارت همگانی را به گونه‌ای محدود کند که صدور حکم بازداشت برای شخصیت‌‌های اسرائیلی در انگلستان در عمل غیرممکن شود. بر این اساس تاکنون فقط 102 نفر از نمایندگان مجلس انگلیس با بحث و بررسی در مورد پیش نویس این طرح در صحن علنی مجلس موافقت کردهاند. این در حالی است که نمایندگان مجلس این کشور تا به حال با هر گونه قانونی که منجر به محدود کردن حوزه اختیارات و قدرت دادگاه‌های انگلیس شود، مخالفت کرده‌ بودند.
در همین حال "اِد میلیبند"، رهبر حزب کارگر انگلیس تا کنون موضع رسمی حزب مخالف دولت را در خصوص این لایحه تشریح نکرده است. وی گفته است، نظر خود را زمانی اعلام خواهد کرد که دولت طرح‌های خود را به اطلاع عموم برساند.

گفتنی است بحث لایحه اصلاح قانون نظارت همگانی در دسامبر (آذر/دی) سال گذشته هم‌زمان با صدور حکم بازداشت تیزپنی لیوینی، وزیر خارجه پیشین رژیم اسرائیل، مطرح شد. این حکم وی را مجبور ساخت دیدار خود از انگلیس را به علت نقشش در قتل عام اخیر مردم غزه؛ لغو کند. یادآوری می شود طیّ حملات و جنگ 22 روزه ارتش رژیم اسرائیل علیه غزه که در دسامبر 2008 آغاز شد، بیش از هزار و 400 فلسطینی از جمله صدها زن و کودک کشته و هزاران فلسطینی زخمی شدند.
 
بنا بر گزارش سایت اینترنتی شبکه ی برون مرزی Press Tv، در همین راستا چند تن دیگر از مقامات رژیم اسرائیل به دلیل احتمال بازداشت به جرم جنایت جنگی، دیدارهای خود از انگلیس را لغو کرده‌اند. به طور مثال ماه گذشته، رژیم غاصب صهیونیستی نشست گفت‌وگوی امنیتی خود با مقامات انگلیس را که قرار بود در سطوح بالا در لندن برگزار شود، لغو کرد.
به نظر می آید تصویب این قانون در مجلس نمایندگان انگلیس لطمه ی بزرگی را به حیثیت نظام سیاسی این کشور اروپایی وارد کند، چرا که این قانون در افکار عمومی مردم انگلیس به منزله ی عدم کارایی و اقتدار دادگاه های انگلیسی و در نتیجه کاپیتولاسیون مقامات ارشد اسرائیل در این کشور است. همچنین ارائه ی این قانون توسط دولت انگلیس به مجلس این کشور بیش از پیش نقش لابی های فشار صهیونیستی و فراماسونری در دستگاه حاکمیتی شبه جزیره را نمایان می کند.
کد خبر 1611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha