وزیر صنایع،بازرگانی و کاررژیم غاصب:ممکن است آمریکاهم  فلسطین رامستقل بشناسد

«بنیامین بن الیزر» یکی از وزرای رژیم صهیونیستی گفت: اگر تل‌آویو به کارشکنی در روند صلح ادامه دهد، امریکا نیز ممکن است استقلال فلسطین را به رسمیت بشناسد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ «بنیامین بن الیزر»، وزیر صنایع، بازرگانی و کار رژیم اسرائیل اعلام کرد: موجودیت این رژیم به از سرگیری مذاکرات بستگی دارد.
بن الیزر در جمع اعضای کابینه اسرائیل تاکید کرد، تل‌آویو باید به هر شکل ممکن، حتی اگر مجبور شود شهرک‎سازی را برای چند ماه متوقف کند، مذاکرات با فلسطینیان را از سرگیرد.
این مقام اسرائیلی گفت: "جای تعجب نخواهد داشت اگر در یک سال آینده، همه کشورهای جهان از جمله امریکا فلسطین را به رسمیت بشناسند."
هشدار بن الیزر یک روز پس از آن مطرح می‌شود که اکوادور نیز به جمع چهار کشور دیگر منطقه آمریکای جنوبی پیوست و استقلال کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 را به رسمیت شناخت.
اوایل این ماه کشورهای برزیل، آرژانتین، بولیوی و اوروگوئه استقلال کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند. همچنین رژیم غاصب با اعتراض به روند به رسمیت شناختن کشور فلسطین در صحنه بین‌المللی، مدعی است که این اقدام بر خلاف ماهیت مذاکرات خاورمیانه صورت می‌گیرد.
تل‌آویو کشورهای امریکای لاتین را به بی‌توجهی به نقشه راه صلح خاورمیانه سال 2003 متهم می‌کند و مدعی است که کشور مستقل فلسطین با ادامه مذاکرات و نه با اقدامات یک جانبه تشکیل خواهد شد.
مجلس نمایندگان امریکا 15 دسامبر، قطع‌نامه‌ای را در مخالفت با به رسمیت شناختن یک‌جانبه کشور مستقل فلسطین، تصویب کرد. در این قطع‌نامه از کاخ سفید خواسته شده تا با هرگونه اعلام استقلال یک جانبه فلسطین مخالفت و قطع‌نامه‌های مربوط به این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کند.

با این وجود جامعه بین‌المللی از تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 حمایت کرده است. لازم به یادآوری است که رژیم اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967، بخش‌هایی از کرانه باختری، شرق بیت المقدس و نوار غزه را اشغال و پس از مدتی این مناطق را ضمیمه خود کرد.
این در حالی است که رژیم اسرائیل به رغم درخواست‌های بین‌المللی، تاکید دارد که بیش از یک هزار و 300 واحد مسکونی جدید در شرق بیت المقدس و 800 واحد مسکونی دیگر در شمال کرانه باختری احداث کند.
بنا بر گزارش سایت Press Tv، ادامه شهرک‎سازی رژیم اسرائیل در حقیقت به مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین پایان داد. این مذاکرات پس از 20 ماه توقف در اوایل سپتامبر 2010 و تحت فشارهای امریکا آغاز شده بود. در همین حال فلسطینیان معتقدند که ادامه شهرک‎سازی رژیم اسرائیل با هدف ممانعت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‎المقدس صورت می‌گیرد.
بنابر قوانین بین‎المللی و قطع‎نامه‎های سازمان ملل شهرک‎سازی اسرائیل در مناطق اشغالی غیرقانونی بوده و مورد مخالفت بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است.
گفتنی است چندی پیش با سرعت گرفتن تخریب منازل مسکونی فلسطینیان، «مکس‌ول گیلارد»، "هماهنگ‌ کننده سازمان‌ملل در زمینه سرزمین‌های اشغالی فلسطین" انتقاد کرده بود و نیز «باربارا شنستون»، "مدیر هماهنگی آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی سازمان‌ملل" طیّ اعتراض به رژیم غاصب گفته بود: بر اساس قوانین بین‌الملل از جمله قوانین کنوانسیون حقوق کودکان که اسرائیل نیز در آن عضو است، از تل‎آویو خواسته‌ایم که به تخریب ساختمان‌ها و اخراج مردم از سرزمین‌های اشغالی خاتمه دهد، هر چند که این مساله با اولویت‌های این رژیم در تضاد باشد.
لازم به ذکر است پیرو گزارش «نیویورک تایمز» رژیم اسرائیل ساخت 13 هزار واحد مسکونی جدید را تا پایان سپتامبر در دستور کار خود قرار داده است.

قابل توجه سران فتنه و پیروان داخلی استکبار در ایران که اخیرا در پی بالا گرفتن انتقادات توسط ترکیه و برزیل از رژیم صهیونیستی در پناه مقاومت دیپلماتیک ایران و سفرهای خارجی ریاست جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از کشورها خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین بدون ادامه روند مذاکرات مثلا صلح شده اند.

پایان پیام/

کد خبر 7906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha