اظهارنظر حریری در مورد بیانات رهبری

نخست وزیر لبنان در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری درباره فرمایشی بودن دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری گفت: دولت و ملت لبنان به آیت الله خامنه ای احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مصاحبه مطبوعاتی با همتای بلغاری خود بویکو بوریسوف در پاسخ به اظهارات اخیر آیت الله العظمی سید علی خامنه ای،درباره فرمایشی بودن دادگاه ترور حریری، گفت: ما رهبر انقلاب اسلامی ایران و دیدگاه ایشان و موضعگیریشان درخصوص دادگاه بین المللی رفیق حریری بسیار احترام می گذاریم.
حریری ادامه داد: همه درباره دادگاه بین المللی دیدگاه هایی دارند و سابقه نداشته که من دراین خصوص سخن بگویم، ولی من می گویم که این موضع ایران است.
نخست وزیر لبنان درپاسخ به تاثیر گذاری موضگیری آیت الله العظمی خامنه ای در روند همکاری سوریه و عربستان درخصوص دادگاه بین المللی گفت: این موضعگیری بر این روند همکاری سوریه و عربستان تاثیر نمی گذارد و روند مثبتی را طی می کند و تلاش های این دو کشور برای حل بحران لبنان ادامه خواهد داشت.
بنابر گزارش القدس العربی، وی تاکید کرد: تازمانی که اسرائیل به پایمال کردن حقوق فلسطینی ها و ممانعت از حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین مستقل به پایتختی قدس ادامه مس دهد، منطقه خاورمیانه هرگز ثبات ندارد.
وی خاطر نشان کرد: تندروی اسرائیل دربرابر طرح صلح عرب، افراط گری را متولد می کند و تروریسم را تغذیه می کند.
حریری همچنین از همتای بلغاری خود خواست تا با اعمال فشار بر رژیم غاصب اسرائیل فرآیند صلح را هموار کنند تا صلحی عادلانه و کامل در منطقه برای فلسطینی ها محقق شود و سرزمین های اشغالی جولان و منطقه اشغالی لبنان نیز بازگردانده شوند.
حریری تاکید کرد: اسرائیل تاکنون تمایل خود را از صلح اعلام نکرده و این مسئله نشان می دهد که خواهان صلح نیست و از بلغارستان می خواهیم نقش مهمی درمسئله صلح بازی کند.
پایان پیام/
 

کد خبر 6684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha