اسرائیل برپیکرهای خونین و بدن‌های قتل عام شده مردم فلسطین بناشده است

نائب رئیس مجلس ضمن تقدیر از حرکت کاروان آسیایی آزادی غزه گفت:صهیونیست‌ها با نگاه اسراییل بزرگ که از نیل تا فرات ادامه دارد؛به فکر سامان دادن یک نظام قدرتمند و یک ارتش مقتدر برای فشار بر جهان اسلام و مشرق هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به اعضای کاروان آزادی در صحن تالار مرحوم مدرس، گفت: خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت شما مردان، زنان و جوانان آگاه که با انگیزه والا و متعالی اسلامی و انسانی از بیش از 15 کشور آسیایی و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین برای اظهار همبستگی و وفاداری و حمایت از ملت مظلوم فلسطین مردم مقاوم و سلحشور و مبارز غزه که با پایداری استثنایی خویش برگ زرینی بر افتخارات دنیای اسلام و مردم فلسطین افزوده‌اند، عرض کرده و می‌گوییم، امیدواریم این حرکت شما راه را برای حضور مردم سایر ملل برای آزادی غزه فراهم کند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 سال از اشغال سرزمین فلسطین می‌گذرد، افزود: 28 سال رژیم انگلستان قیومیت این سرزمین را در دست گرفت که در این دوران ناعادلانه زمینه برای شکل‌گیری رژیم اشغالگر قدس فراهم شد و جمعیت 60 هزار نفری یهودیان به بیش از 700 هزار نفر افزایش یافته و زمینه‌های اقتدار آنان برای در دست گرفتن حکومت فراهم شده و جامعه جهانی نیز راه را برای این هدف هموار کرد.

وی با بیان اینکه در نهایت اروپا در سال 1948 فرصت شکل‌گیری رژیم اشغالگر قدس بر پیکرهای خونین و بدن‌های قتل عام شده مردم فلسطین را فراهم آورد، تصریح کرد: در کشتار "دِیر یاسین" کودکان بسیاری در مقابل دیدگان مادران‌شان به قتل رسیدند، مادران باردار کشته شدند و کشتارهای غیرانسانی بسیاری که در جلوی دیدگان جامعه جهانی و با حمایت‌های انگلیس دیروز و آمریکای امروز انجام شده و به آوارگی بیش از پنج میلیون فلسطینی منجر و بر خانه‌های آنان تکیه زده شده و این سرزمین مقدس را در زیر چکمه‌های خونین خویش قرار داده است.

حجت الاسلام ابوترابی‌‌فرد افزود: صهیونیست‌ها با نگاه اسراییل بزرگ که از نیل تا فرات ادامه دارد و این هدف را با دو خط آبی بر پرچم خود نقش بسته‌اند به فکر سامان دادن یک نظام قدرتمند و یک ارتش مقتدر با تکیه بر توانایی‌های علمی و اقتصادی برای فشار بر جهان اسلام و مشرق و گسترش نظام سلطه بر آسیا در این منطقه حضور یافته‌اند و به چیزی که فکر نمی‌کردند؛ شکست مرزهای متکی بر زر و زور و تزویرشان بود و همچنان که پایه‌گذاران این نظام منحوس بارها تأکید کرده و می‌کردند، اولین شکست این رژیم به مثابه نابودی این رژیم خواهد بود. لذا با تمام قوا در جهت توسعه نفوذ و تحت سیطره درآوردن کشورهای اطراف می‌اندیشیدند.

وی ادامه داد: در سال 1967 میلادی یکی جنگ نابرابر با چهار کشور اسلامی شامل مصر، اردن، سوریه و عراق در ظرف شش روز سرزمین‌های اشغالی خود را به چهار برابر افزایش داده، بیش از چهار هزار سرباز مصری را اسیر کرده و همچنین بیش از 80 درصد نیروی نظامی مصر را نابود کردند که در نهایت هم با قبول آتش‌بس از سوی کشورهای عربی راه برای تثبیت سرزمین‌های اشغالی فراهم شد. تا اینکه بالاخره مصر با یک معاهده ننگین و با قبول شکستی تلخ مقداری از آن چیزی را که از دست داده بود را پس گرفت اما آنها هیچ‌گاه حاضر نشدند حتی یک بار با فلسطینیان سر یک میز نشسته و با آنها گفت‌وگو کنند. تا اینکه با ظهور امام خمینی (ره) خون‌های تازه‌ای در رگ‌های مسلمین و مردم مظلوم فلسطین جاری شده و ایشان بارها تأکید کردند که پیش از آنکه به سرنگونی رژیم پهلوی بیاندیشند نابودی اسراییل را هدف خود ساخته بودند و امروز ما شاهد رویش تفکر امام در جهان اسلام، در آسیا، غزه و لبنان و سراسر سرزمین‌های اشغالی هستیم. اسراییلی که دیروز ظرف شش روز چهار کشور اسلامی را هدف حملات خود قرار داده و با پیروزی کامل از آن خارج می‌شد با رایزنی‌های سیاسی و طراحی‌های یک حمله سازمان‌یافته کامل در کنار همراهی‌های مجامع بین‌المللی در جهت تغییر نقشه خاورمیانه و حذف حزب‌الله، لبنان را مورد تاخت و تاز قرار داده و با یقین از شکست کامل لبنان هرگونه مذاکره‌ای را جهت آتش‌بس رد می‌کند، تا اینکه پس از 33 روز مقاومت و با انسجام کامل حزب‌الله و مردم لبنان شکست خورده و مجبور به پذیرش آتش‌بس می‌شود و در نتیجه همان پیش‌بینی سامان‌دهندگان سابق این رژیم اشغالگر به واقعیت نزدیک می‌شود که اولین شکست به معنی نابودی این رژیم است و اکنون شما آثار آن را به وضوح می‌بینید که جنگ 22 روزه غزه تکرار همان شکست بود، غزه‌ای که با دستانی خالی و تنها با اتکا به اراده مردمی روبروی پنجمین قدرت نظامی جهان ایستاده و شکست را بر آن تحمیل می‌کند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز ما به سمت حیات مجدد اسلام و عزت مجدد مردم فلسطین و شکست دشمنان و حامیان آنها در منطقه هستیم، تصریح کرد: این اعتقاد و حضور شما نویدبخش پیروزی این راه است.

وی افزود: آنچه بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه ما طی این 30 سال در دستور کار بشریت و جهان اسلام قرار داده‌اند، این است که مسئله فلسطین مسئله یک قوم و آیین و یا کشور نیست بلکه مسئله همه بشریت امروز است که پیروان همه ملل دنیا باید در کنار مردم مظلوم فلسطین برای احقاق حقوق قطعی آنان بایستند که این راه آغاز شده و هم‌اکنون هم ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه همکاران من برای اعلان حضور و مشارکت در این اقدام انسانی و عقلانی و برآمده از یک شعور انسانی در کنار شما بوده و مبلغی را در جهت حمایت از این اقدام و در جهت انجام بهتر این رسالت هدیه کرده‌اند که محضر شما به عنوان هدیه‌ای از مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

گفتنی است، هر کدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بین یک روز تا یک ماه از حقوق خود را برای کمک به مردم مظلوم غزه به این کاروان هدیه کردند که در کنار 150 هزار دلار (150 میلیون تومان) کمک‌هایی که در روز قدس و نمازهای جمعه و نیز از حساب مخصوص فلسطین نزد کمیته امداد جمع‌آوری شده بود در کشور سوریه تبدیل و برای تهیه کالا به این کاروان هدیه خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 5196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha