ملت مصرتا استقرار نظام سیاسی برآمده ازمردم آگاه و دین‌باور نخواهد نشست

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، پس از راهپیمایی نمایندگان درحمایت از پیروزی مردم مصر طی سخنانی گفت:ملت مصر تا استقرار یک نظام سیاسی برآمده از مردم آگاه و دین‌باور خود قطعا از پا نخواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی پس از راهپیمایی نمایندگان و نماز شکر آنان در حمایت از پیروزی مردم مصر در سخنانی در محوطه مجلس و در کنار آرامگاه شهدای گمنام گفت: پیروزی عزت‌بخش ملت مجاهد هوشمند و دین‌باور مصر بر فرعون عصر که از حمایت تمام‌عیار رژیم آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه و مزدوران آنها برخوردار بود و بیش از سه دهه سرنوشت این ملت مبارز را در دست داشت برای امت اسلام در سراسر جهان به ویژه ملت بزرگوار ایران امیدبخش و افتخارآفرین بود.

وی اظهار کرد: ملت بزرگوار ما بر اساس آموزه‌های دینی و آموزه‌های حیات‌بخش پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت بزرگوار آن و در پرتو الهام از رهنمودهای عزت‌بخش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی خود را از این انقلاب بزرگ و قیام ملت عزیز مصر و ملل اسلام اعلام می‌دارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: ما این پیروزی عزت‌بخش را تبلور آموزه‌های دینی می‌دانیم و معتقدیم در هر نقطه‌ای از جهان اسلام که آموزه‌های اسلامی لباس عمل بپوشد جایی برای نظام استبداد و سلطه و آمریکا و رژیم صهیونیستی قطعا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما این نهضت را در چهره نورانی انقلاب اسلامی ایران مشاهده کردیم، گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران که کشور اهل بیت و پیامبر اسلام است و در جاهای دیگر درخشید و نماد اسلام را نمایان کرد و با این ابزارها بود که ملل اسلامی در حال پیروزی بر استکباریون هستند.

نماینده قزوین در خانه ملت ادامه داد: امروز در سایه فریاد بلند امام که در چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و خلف صالح او تجلی یافته است روز بیداری امت اسلام و روز درخشش اسلام و بازگشت به آموزه‌های دینی است.

وی گفت: این حرکت عزت‌بخش که امروز در سراسر دنیای اسلام مشاهده می‌شود و به بیان رهبر معظم انقلاب در خاورمیانه جدید خاورمیانه اسلام است از شناخت واقعی از دشمن برخوردار است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: امروز دیگر ملل اسلامی توجهی به مزدوران و جیره‌خواران ندارند و دشمن واقعی را که نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار است، می‌دانند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مفتخر است در تداوم راه حیات‌بخش امام خمینی (ره) بر رویارویی با نظام سلطه با تکیه بر خداوند متعال و اعتماد به ملت ایران و ملل عراق، لبنان، فلسطین، مردم مظلوم غزه و مصر ایستاده است.

نایب‌رییس اول مجلس اظهار کرد: خطبه‌های راهگشای حضرت امام و بیانات رهبر فرزانه انقلاب در طول تاریخ بیانگر این اعتماد راستین به امت اسلام است و می‌بینیم این اعتماد مبتنی بر حق است و امت اسلام آمریکا را هدف قرار داده است و به همین دلیل است که امروز دیگر آمریکا در منطقه جایگاهی ندارد و پایگاه‌های او یکی پس از دیگری سقوط می‌کند.

وی گفت: این راه تا اقتدار و عزت تمام‌عیار امت اسلام و محو قدرت شیطانی آمریکا در منطقه ادامه خواهد یافت و انشاءالله در آسیا و جهان نیز شاهد تداوم این پیروزی‌ها خواهیم بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: آمریکا و مزدوران او و رژیم صهیونیستی قطعا با این بیداری امت اسلام هیچ جایگاهی در خاورمیانه اسلام نخواهند داشت.

وی بیان کرد: ملت اسلام با الهام از ایران اسلامی به این واقعیت دست یافتند که پیروزی در کنار آموزه‌های دینی و قرآن و وحدت کلمه است.

نایب‌رییس اول مجلس با اشاره به حضور همه نمایندگان در این راهپیمایی به ویژه نمایندگان اقلیت‌های دینی گفت: امروز نمایندگان یک صف مشترک و جبهه واحد را سامان دادند و همان‌گونه که به تعبیر رهبر انقلاب سیره رسول اعظم رمز وحدت اسلام است.

وی ادامه داد: امت اسلام و ملت مصر در کنار ملت فلسطین، ایران، عراق، ترکیه و مردم مظلوم غزه و همه با هم یک صف واحد دارند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطاب به آمریکاییان گفت: بدانید امروز اسلام و سخنان رهبری فرزانه انقلاب اسلامی رمز وحدت کلمه امت اسلام است و ما با این وحدت کلمه تا پیروزی نهایی این راه را ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: درسی که ملت اسلام از ایران اسلامی و جمهوری اسلامی ایران گرفتند این است که مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه که همانا در سایه آموزه‌های دینی تحقق می‌یابد باید پیاده شود.

نایب‌رییس اول مجلس بیان کرد: ملت مصر تا استقرار یک نظام سیاسی برآمده از مردم آگاه و دین‌باور خود قطعا از پا نخواهد نشست.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک قدرت سیاسی، دفاعی و فرهنگی برتر برآمده از اراده سیاسی ملل منطقه همواره از ملل اسلامی به ویژه ملت مصر حمایت خواهد کرد.

نایب‌رییس اول مجلس ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد حکومت برآمده از ملت مصر بر اساس آموزه‌های دینی در این کشور باشیم.

گفتنی است، در حین سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نمایندگان بارها با سر دادن شعار از سخنان وی حمایت کردند.

پایان پیام/
 

کد خبر 19867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha