مذاکرات باوجود شهرکسازی ومحاصره غزه؛بین کرانه باختری ورژیم غاصب ادامه یابد!

کاترین اشتون پیش از سفر به فلسطین اشغالی، بدون اشاره به ادامه شهرک سازی صهیونیست ها به عنوان عامل اصلی قطع گفت وگوهای سازش؛گفت: هیچ جایگزینی برای برای یک توافق مذاکراتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ «کاترین اشتون»، مسوول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پیش از سفر به سرزمین های اشغالی بدون اشاره به ادامه شهرک سازی صهیونیست ها به عنوان عامل اصلی قطع گفت وگوهای سازش؛گفت: هیچ جایگزینی برای برای یک توافق مذاکراتی وجود ندارد.

وی در اعلامیه خود با تاکید برضرورت پیشرفت در گفت وگوها، اعلام کرد: نیاز کنونی، ضرورت پیشرفت به سوی یک صلح پایدار بین دو طرف می باشد.
وی با ادعای اینکه اتحادیه اروپا همچنان از تمام کوشش ها برای رسیدن به این هدف استفاده می کند، بر مولفه تشکیل دو دولت تاکید کرد.
اشتون قرار است، امروز و فردا با مقامات رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان فلسطین دیدار کند.
پیش از این اعلام شده بود وی در این سفر از رژیم صهیونیستی خواهد خواست محاصره غره را به صورت کامل لغو کند.
پس از کشتار امدادگران بین المللی کاروان کمک به غزه توسط نظامیان صهیونیست در آب های آزاد، فشار افکار عمومی جهانی سبب تغییر گفتاری موضع اتحادیه اروپا درباره محاصره این منطقه شد، ولی این اتحادیه هیچ اقدام موثری انجام نداد و حتی فشار دیپلماتیک بر رژپم صهیونیستی نیز وارد نکرد.
در همین چارچوب، اشتون چندبار خواستار لغو کامل محاصره غزه شده و گفته است وضعیت این منطقه همچنان منشاء نگرانی بزرگ است، زیرا حجم کالا به اندازه کافی افزایش نیافته و نیازها برطرف نشده است.
از ژوئن سال 2007 و پس از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین با فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی حاضر نشد پیروزی حماس به عنوان نتیجه انتخابات برگزار شده تحت نظارت بین المللی را بپذیرد، نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست، منطقه کاملا بسته و در محاصره اعلام شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ 18 ماه پس از آغاز محاصره، نیروهای این رژیم در دسامبر 2008 به نوار غزه یورش بردند و در طول 22 روز آتشباری و عملیات زمینی، شلیک بمب های فسفری، اورانیومی و حرارتی، بیش از یک هزار و 400 نفر را شهید و پنج هزار و 500 نفر را مجروح کردند و همچنین حدود دو میلیارد دلار خسارت برجای گذاشتند.
با وجود حمایت همه جانبه نظامی و سیاسی آمریکا و اتحادیه اروپا از هجوم به منطقه تحت محاصره غزه با 5/1 میلیون نفر جمعیت، این رژیم با پذیرش شکست در برابر مبارزان حماس، مجبور به عقب نشینی شد.

پایان پیام/

کد خبر 10365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha