بریکس زمینه پایان دادن به تسلط دلار بر اقتصاد جهان را فراهم می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت سیزدهم در توسعه مناسبات اقتصادی قابل تقدیر است، گفت: بریکس زمینه پایان دادن به سلطه دلار بر اقتصاد جهان را فراهم می کند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عضویت دائم ایران در بریکس گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس یک فرصت مغتنمی برای تحقق اهدافی است که ما در راستای مقابله با سلطه اقتدار در مبادلات تجاری و اقتصادی در منطقه داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور و عضویت ما در بریکس می تواند ظرفیت های جدیدی را برای کسب منافع ملی و توسعه روابط با کشورهای قدرتمند اقتصادی و نوظهوری که الان بنیانگذار این گروه بودند، ایجاد کند. البته در عین حال کشورهای عضو نیز می تواند از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تبادلات اقتصادی و تجاری بهره مند شوند یعنی منافع ما، کشورهای منطقه و کشورهای عضو  می تواند تامین شود و این را در راستای اهداف اقتصادی خودمان مثبت می دانیم.

وی تاکید کرد: گامی که دولت سیزدهم و وزارت خارجه برای توسعه مناسبات و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهایی که همانند ما هم از استقلال برخوردارند و هم فکر می کنند که باید روزی سلطه دلار را بر اقتصاد جهان پایان داد، قابل تقدیر است.

نوش آبادی گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در گروه ها و سازمان های اقتصادی مطرح دنیا همانند شانگهای و بریکس برای ما یک برگ برنده است و زمینه و بستر مناسبی برای رسیدن به اهداف مان برای مقابله با امپریالیسم و سلطه اقتصاد و تجارت جهانی است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع عضویت در این گروه ها و سازمان ها در راستای حفظ منافع ملی ما  در روابط دوجانبه و چند جانبه با کشورها بسیار موثر است. این موضوع هم می تواند قدرت چانه زنی ما را در دنیا بیشتر کند و هم می تواند ظرفیت های ما را به رخ کشورها بکشاند.

وی تصریح کرد: قطعا جمهوری اسلامی یکی از ارکان شکل گیری نظام بین الملل و نظام نوین جهانی است. بخشی از نظم نوین جهانی در حوزه اقتصاد و تجارت تعریف می شود. اگر جمهوری اسلامی ایران بتواند در این گروه هایی که عضویت پیدا کرده است نقش خودش را به خوبی ایفا کند، قطعا ما می توانیم در آینده افق های روشنی را برای حوزه اقتصادی و تجاری مان و حوزه بین الملل ترسیم کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش های دولت و وزارت خارجه  برای برون رفت از این مشکلات و ایجاد بستر روابط دوجانبه و چندجانبه وعضویت در گروه های فعال بین المللی اقتصادی، قابل تقدیر است که می تواند  آغازگر تحول بزرگی هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم منطقه باشد.

کد خبر 1621827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha