تلاش دشمن بر تاثیرگذاری بر افکار نسل جوان در جنگ ترکیبی

طالبی با بیان اینکه نباید برخی ضدارزش ها مانند بی‌حجابی در کشور تبدیل به فرهنگ شود، گفت: باید مراقب بود چون دشمن در جنگ ترکیبی روی افکار جوان و نوجوان ما کار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی شامگاه (8 شهریور) در گفتگوی زنده فرهنگی رادیویی با رادیو سراسری گفت و گو با موضوع نگاه دولت در حوزه حجاب و عفاف مبنتی بر هویت ملی و ایرانی و اسلامی با اشاره به اینکه با نگاهی به تاریخ و آثار تاریخی، شاهد پوشش بسیار اسلامی از مردمان روزگاران دور هستیم، اظهار داشت: تاریخ نویسان هم بر این موضوع اشاره کردند که برای همه ادیان موضوع پوشش و حجاب وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در برخی سنوات گذشته به موضوع عفاف و حجاب در کشور توجه نشده که ممکن است دلیل آن رویکردهای غربی متولیان در برخی سنوات بوده است، گفت: نمی‌گوییم که مسئولان در گذشته، ترویج بی‌حجابی داشتند اما بی توجهی نسبت به موضوع عفاف و حجاب صورت گرفته است و از طرفی دشمن با جنگ ترکیبی تمام عیاری که از ابتدای انقلاب به موازات جنگ سخت برای کشور برنامه ریزی کرده و از طریق امپراتوری رسانه ای خود یا عوامل فریب خورده در داخل کشور این را به جوان و نوجوان ما القا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جنگ سخت دشمن و خاکریز و تجهیزات و هدف دشمن مشخص است اما در جنگ نرم و ترکیبی دشمن و هدف او نامشخص است، گفت: دشمن در جنک ترکیبی به طور خزنده و از طرق مختلف وارد می شود به طوری بعد مدتی مشاهده می شود که برخی ارزش ها کمرنگ شده و یا از دست رفته و برگشت به آن هم سخت شده است.

طالبی با بیان اینکه نباید برخی ضدارزش ها مانند بی‌حجابی در کشور تبدیل به فرهنگ شود، گفت: وقتی به فرهنگ تبدیل شد، برای برگشت به فرهنگ قبل، سالها طول خواهد کشید تا جامعه متقاعد شود که آن فرهنگ مضر است و انسان را به سمت پوچی سوق می دهد لذا باید مراقب بود چون دشمن در جنگ ترکیبی روی افکار جوان ونوجوان ما کار می کند.

وی در ادامه خراسان جنوبی را از استان های مذهبی و با مردمانی مومن و متدین دانست و تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی انسان هایی مذهبی، دین مدار و دارای اعتقادات بالایی هستند، این حرام شرعی (بی حجابی) در استان به حداقل رسیده و وضعیت بهتری را نسبت به سایر نقاط در اینجا شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهارداشت: یکی از مطالبات همیشگی مردم خراسان جنوبی از مسئولان این است که چرا در جامعه اسلامی که 99 درصد آن را مردم محجبه و عفیف تشکیل می‌دهد، باید تعداد انگشت شماری از افراد بی حجاب، مردم را آزرده خاطر کنند و لذا مردم از این پدیده زشت رنج می برند و مطالبه دارند.

طالبی ادامه داد: از طرفی در قانون کشور برای هر جرمی مجازاتی مشخص شده است و هر کس جرمی مرتکب شود باید مجازات شود و این مطالبه مردمی است، لذا تمام مردم باید قانون را رعایت کرده و به آن تمکین داشته باشند.

وی گفت: این مطالبه مردم است که این طیف از جامعه چنانچه اعتقادی هم به شئونات اسلامی و مذهبی ندارند و برای آنها موضوع حجاب و عفاف مهم نیست باید به قانون که تمکین کنند، چطور در هر مشکلی قانون را فصل الخطاب می دانند اما در این خصوص به قانون تمکین نمی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهارداشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ این ها هم فرزندان و مردم جامعه هستند و اگر نقش دشمن را برای اینها تبیین کنیم قطع به یقین خیلی از اینها در رفتار خود تجدید نظر خواهند کرد و این موارد را اصلاح خواهند کرد.

به گفته طالبی، مواردی از کشف حجاب که احساس شود به صورت سازمان یافته به این مسائل دامن می زنند و یا مغرضانه در زمین دشمن کار می کنند اینها را باید مجاب کنیم که به قانون تمکین کنند اما افرادی که غفلت می کنند و یا به هر دلیلی برای آنها این موضوع اهمیت نداشته باشد باید در خصوص اینها کار فرهنگی کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در گذشته کم کاری شده و زمین به دشمن واگذار شده است، گفت: امروز باید از خانواده ها و مهدکودک ها کار فرهنگی را شروع کنیم و کار فرهنگی را از سنین کودکی آغاز کنیم و به جامعه هدف و مربی آموزش دهیم.

طالبی با بیان اینکه مجموعه های فرهنگی زیادی داریم که هر مجموعه باید در جایگاه خود باید به وظیفه خود عمل کنیم، گفت: همچنین باید امر به معروف و نهی از منکر را به طور واقعی پیاده کرد.

کد خبر 1622488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha