بیشتر مردم سوئد از ممنوعیت هتک حرمت قرآن حمایت می کنند

یک شرکت سوئدی با انتشار نظرسنجی جدیدی از افزایش حمایت مردمی برای اعمال ممنوعیت هتک حرمت قرآن خبر داد و دولت سوئد مشتاقانه در انتظار بررسی قانون ممنوعیت هتک حرمت قرآن و کتب مقدس دیگر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، شرکت سوئدی SIFO در آخرین نظرسنجی خود درباره مسئله قرآن سوزی و سایر کتب مقدس اعلام کرد: 53 درصد از مردم سوئد اعمال ممنوعیت هتک حرمت و سوزاندن قرآن و سایر کتب مقدس را تایید می کنند.

برهمین اساس، 37 درصد سوزاندن کتب مقدس را در چارچوب آزادی بیان حمایت می کنند، این درحالی که سایر شرکت کنندگان در این نظرسنجی این نظر را ندارند.

این نظرسنجی در میان یکهزار و 291 شهروند سوئدی از 15 تا 27 آگوست انجام شد. شرکت کنندگان در این نظرسنجی به طور تصادفی انتخاب شدند.

این درحالی است که دولت و مخالفان اصلی در سوئد برای تغییر قانون تحریکات علیه قرآن آماده می شوند.

در همین حال، دولت سوئد در اوایل ماه جاری اعلام کرد: درحال بازنگری در قانون نظم عمومی به منظور جلوگیری از افزایش هجمه قرآن کریم در کشور است.

گونار استرومر، وزیر دادگستری در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: گزارشی درباره این قانون در اوایل جولای 2024 به پارلمان ارایه خواهد شد.

از سوی دیگر، «ماگدالنا اندرسون، رئیس حزب مخالف سوسیال دموکرات اعلام کرد: آنها درحال بررسی اصلاحیه قانون نظم عمومی هستند. تحریک به سوزاندن قرآن می تواند جرم ناشی از نفرت باشد.

انتظار می رود که پیش نویس این قانون که سوزاندن قرآن و کتب مقدس در اماکن عمومی را ممنوع خواهد کرد، در سپتامبر به پارلمان سوئد ارایه می شود و پس از رایزنی در اکتبر به رای گذاشته می‌شود.

حملات اخیر به قرآن در سوئد و دانمارک انتقادات بسیاری از کشورهای جهان را درپی داشته است.

کد خبر 1622617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha