لزوم اشاعه فرهنگ تعاون/ مهار تورم نیازمند رونق تولید است

قناعت با بیان اینکه مهار تورم نیازمند رونق تولید است، گفت: تعاونی ها در جهت رشد تولید و توسعه اجتماعی هر جامعه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و بستر افزایش تولید را دولتمردان باید ایجاد کنند تا شاهد حضور مردم و جذب سرمایه گذاری های داخلی و افزایش بهره وری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز(۱۱ شهریور) در آیین تجلیل از تعاونی های برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز فرصتی است تا هم از وضعیت تعاونی های استان ارائه شود و هم به نقاط قوت تعاونی ها و همراهی های آنان در بخش خصوصی و دولتی بپردازیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تعاونی ها کانون های اقتصادی و اجتماعی هستند که می خواهند فرهنگ تعامل و مشارکت را اشاعه دهند به این دلیل که به دنبال استفاده از ظرفیت های بالقوه استان هستند و این موضوع کار عظیمی است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که فرهنگ تعامل بخش دولتی و خصوصی در استان هنوز جا نیافتاده است و فقط نگاه ما نباید به ظرفیت ها و اعتبارات دولتی باشد و برای تبدیل شدن ظرفیت ها از بالقوه به بالفعل نیازمند این تعامل هستیم.

قناعت با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، تعاون بر اساس اخلاق، تقوا و مشارکت پایه گذاری شده است، افزود: این موضوع جایگاه و نقش و اهمیت تعاون را نشان می دهد و تعاونی ها یک شیوه اقتصادی و اخلاقی و انسانی در جهت رشد تولید و اقتصاد و کار است و به دنبال این است دست بخش دولتی را بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: تعاونی ها در جهت رشد تولید و توسعه اجتماعی هر جامعه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و بستر افزایش تولید را دولتمردان باید ایجاد کنند تا شاهد حضور مردم و جذب سرمایه گذاری های داخلی و افزایش بهره وری باشیم.

وی با بیان اینکه تولید وابسته به زیرساخت ها است، ادامه داد: باید زیرساخت ها را جهت حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم و متاسفانه یکی از موضوعاتی که در استان رنج می بریم عدم وجود زیرساخت ها است و سرمایه گذاران به دلیل عدم وجود زیرساخت ها پشیمان می شوند.

قناعت عنوان داشت: طی دو سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم و کل اعتبار عمرانی استان ما در سال جاری تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان بوده و تا پایان سال به حدود ۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه گفت: این پروژه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و این یک اتفاق بزرگ است و اکنون این پروژه فعال است و همه باید پیگیر سهم بری استان از اعتبارات ملی باشیم.

وی در خصوص راه آهن استان عنوان کرد: در بخش اول مرحله زیرسازی قراردارد و این مسیر به ۱۳ قطعه تقسیم شده است و مرحله اول آن به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

قناعت با تاکید بر اینکه مهار تورم نیازمند رونق تولید است، افزود: رونق تولید به ایجاد و فراهم کردن زیرساخت ها نیاز دارد و می توانیم در صورت استفاده از ظرفیت ها، جهش های بزرگتری داشته باشیم و متاسفانه در گذشته در بحث زیرساخت های استان کوتاهی هایی صورت گرفت و باید در این دولت جبران شود و این ظرفیت وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: در این دولت شاهد حرکت های جهشی و جهادی و انقلابی هستیم و دولت سیزدهم می تواند کارهای نو و انقلابی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بخش دولتی و خصوصی دو کار اساسی را انجام دهند، افزود: انتظار داریم ابتدا به اشاعه فرهنگ تعاون بپردازند چرا که برخی افراد هنوز به این باور نرسیده اند و از این ظرفیت فراوان تعاون باید استفاده کرد و دومین ماموریت سهم حداقلی ۲۵ درصد از اقتصاد کشور است که باید به سمت آن حرکت کنید و در سال جاری فعالین عرصه تعاون در بخش های خصوصی دولتی این موضوعات را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان گفت: باید یک فرهنگ سازی خوبی توسط رسانه ها صورت گیرد و حمایت از تولید داخلی نیازمند رعایت حداقل های استاندارد است و در این زمینه دقت لازم را داشته باشید.

کد خبر 1622756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha