اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه طرح «محله اربعینی» در آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در قالب طرح «محله اربعینی» در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با دهه پایانی صفر بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در قالب طرح محله اربعینی در شهرستان آران و بیدگل اجرا شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و  بیدگل افزود: در این ایام  ۷۲ موکب مردمی در سطح شهرستان آران و بیدگل فعال بود که ۴۰ موکب از این مواکب در مسیر های پیاده روی جاماندگان اربعین در سطح شهرستان برپا شد.

مجیدی تبار ادامه داد: همچنین پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر در ۱۱ نقطه شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: امسال برای نخستین بار تجمع نونهالان و کودکان اربعینی با پیاده روی و اجرای برنامه های متنوع نوحه خوانی، دکلمه خوانی، سرود خیابانی و... در مسیر میدان امام حسن(ع) تا حرم حضرت محمدهلال(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مجیدی تبار خاطرنشان کرد: برگزاری روضه های خانگی محله اربعینی، اجرای برنامه های یوگواری هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی اربعینی در فضای مجازی، اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم، فراخوان بیست دومین سوگواره ادبی عاشورایی، اجرای دورهمی نونهالان در طرح فرهنگ عاشورایی در مجتمع مسکونی رضوان و اجرای برنامه های سنتی تعزیه دستگاه جابر از دیگر برنامه های اربعینی  در شهرستان آران و بیدگل بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: همچنین در راستای تقویت برنامه های محله اربعینی خدمات مختلفی از جمله عرضه بیش از یک هزار پرچم و کتیبه، صدور حواله اقلام حمایتی با نرخ دولتی جهت طبخ نذری، صدور مجوز ایستگاه های صلواتی، کنتور برق و تخصیص گاز مایع و... از سوی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل انجام شد.

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته آموزش، فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد اربعین بر عهده این اداره بود، فعالیت های مختلفی در راستای شناساندن فعالیت های ۲۳ موکب اربعینی آران و بیدگل اعزامی به عراق و آموزش های لازم به زائران اربعین صورت گرفت.

کد خبر 1723705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha