با بیش از ۲۵ هزار پُرس غذا در وعده‌های غذایی از زوار در سرپل ذهاب پذیرایی شد

حجت الاسلام ساداتی گفت: در مسیر رفت‌وبرگشت زائرین عتبات عالیات در شهرستان سرپل‌ذهاب ۲۲ موکب به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات کردند و بیش از ۲۵ هزار پُرس غذا در وعده‌های غذایی از زوار پذیرایی شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت خودجوش مردم در سرپل ذهاب برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی ،گفت:خدمت رسانی به زائران یک موهبت الهی است که نصیب مردم شهرستان سرپل ذهاب به ویژه مرز خسروی شده است.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: مردم با تمام وجود از زوار پذیرایی کردند و همچنین میزبانی شایسته برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع ) بودندلذا آخرین زائران اربعین حسینی از مسیرهای مختلف عراق صبح روز اربعین خود را به کربلا معلی رساندند تا در جوار حرم های مطهر زیارت اربعین را قرائت و عزاداری حسینی را اقامه کنند.

وی خاطر نشان کرد:گفته شده که پیاده‌روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده‌است و این سفر با پیاده‌روی‌های طولانی از نجف یا بصره تا کربلا شاخص می‌شود لذا افرادی از قشرها، قومیت‌ها و فرقه‌های مختلف در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: مرز خسروی از دیرباز مسیر تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع) بوده و امسال نیز در ایام اربعین دارای رونق بسیار خوب و نسبت بیشتری به سال‌های قبل بود.

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار کرد:با توجه به اینکه چند روز از اربعین گذشته کماکان مواکب پذیرایی برپا هستند و زائرین مورد میزبانی قرار می‌گیرند.

کد خبر 1723746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha