لزوم افزایش شور و نشاط در مدارس با برگزاری جشن‌های دانش‌آموزی

موسوی‌نژاد با تأکید بر اینکه امسال اردوهای راهیان پیشرفت برگزار خواهد شد، گفت: در سال تحصیلی جدید باید برگزاری جشن‌های دانش‌آموزی و ایجاد شور و نشاد با شکل خوب و مطلوب در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز یک‌شنبه(26 شهریور) در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان بیرجند که هم‌زمان با گردهمایی 4 هزار نفر از مدیران مدارس شهر تهران با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به حساس بودن شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: این خیلی مهم از که ما در اوج فتنه‌ها و تلاطم‌ها، روحیه انقلای و پای نظام اسلامی بودن خود را نشان دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه به دلیل تاثیر نمرات امتحانات نهایی متوسطه دوم و سهم آن در سابقه تحصیلی به همین منظور شیوه‌ای متفاوت برای تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی بکار گرفته شد، افزود: در سال تحصیلی که گذشته برگه‌های امتحانات نهایی سه بار به صورت کامل توسط سه مصحح تصحیح شد و نتایج متفاوت و متقن‌تر از سالیان گذشته به دست آمد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: در سال تحصیلی آینده در دوره متوسطه اول هم باید به سمتی حرکت کنیم که هدایت تحصیلی نتایج بهتری برای ما داشته باشد و دانش‌آموزان در متوسطه دوم کمتر دچار چالش شوند.

وی با اشاره به اینکه صیانت از دولت و اقدامات و دستاوردهای آن و مبارزه با فساد باید مورد توجه مدیران مدارس باشد و در این راستا تبیین‌گری داشته باشند، گفت: آیین‌نامه اجرایی مدارس از مهمترین اسناد اداره مدرسه است که تمامی ابعاد و عرصه‌های کاری مدرسه را مورد توجه قرار می‌دهد که باید مورد توجه مدیران باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با کمبودهایی از جمله نیرو انسانی مواجه هستیم از مدیران مدارس شهرستان بیرجند درخواست کرد حداکثر همکاری را برای کاهش این چالش در ابتدای مهر ماه داشته باشند.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه 55 واحد آموزشی و پرورشی خراسان جنوبی امروز افتتاح می‌شود، گفت: اما همچنان با کمبود فضای آموزشی در استان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سهمیه زائر اولی ما سال گذشته 200 نفر بود اما بالغ بر 700 نفر استان اعزام شدند، عنوان کرد: امسال تأکید ما بر این خواهم بود که تمام مدارس ما باید حداقل دو روزه اردو برای دانش آموزان برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امسال اردوهای راهیان پیشرفت برگزار خواهد شد، گفت: در سال تحصیلی جدید باید برگزاری جشن‌های دانش‌آموزی و ایجاد شور و نشاط با شکل خوب و مطلوب در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

وی  بر پرهیز از برنامه‌های متعدد توسط مدیران مدارس تأکید کرد و افزود: هر دستگاه اجرایی که برنامه داشته باشد و برای اجرای آن اعتباری به آموزش  و پرورش اختصاص ندهد، ما وارد گود نخواهیم شد.

کد خبر 1724454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha