تبیین مفاهیم عمیق و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جدید ضروری است

ایتوندی گفت:تبیین مفاهیم عمیق و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های جدید انقلاب از ضروریات امروز جامعه است که باید بصورت گسترده به آن پرداخته شود.

ابوطالب ایتوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ،گفت: به جرئت می توان گفت مهم ترین و دشوارترین معضلی که جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود با آن مواجه شد، جنگ تحمیلی بود؛ جنگی که تمام قدرت های دنیا در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران متکی به خدا در طرف دیگر قرار داشت.

فرماندار هرسین افزود: چند ماه پیش از آغاز جنگ، امام امت رحمه الله با دوراندیشی شگفت انگیز و قابل ستایش خود، تشکیل ارتش بیست میلیونی را فرمان داده بودند و بسیج مردمی دوران نونهالی خود را می گذراند. به تدریج همراه با فراخوانده شدن مردم برای مقابله با دشمن، در کوره مردساز جنگ، جوانانی قد برافراشتند که بعدها نوابغ جنگ و جهاد نام گرفتند و فرماندهانی تربیت شدند که طراحان اصلی بزرگ ترین عملیات ها گردیدند.

وی با اشاره به اینکه عرصه دفاع مقدس، زمینه ای بود برای ظهور قهرمانانی که هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کردند ، خلطر نشان کرد: خصلت های جوانمردی، از خودگذشتگی، خودباوری و شهادت طلبی را به منصه ظهور ردر جنگ و دفاع مقدس هشت ساله، به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پای خود بایستیم؛ به قول امام رحمه الله «ما در این جنگ، ابهت دو قدرت شرق و غرب را شکستیم». البته نه فقط در صحنه های نبرد و جنگ، بلکه در تمامی صحنه ها، با خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم، به پیشرفت ها و نوآوری هایی رسیدیم که تحسین دوست و دشمن را برانگیخت؛ به فرموده امام خمینی رحمه الله «این جنگ و تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی، تحفه ای الهی بود که ما از آن غافل بودیم».

ایتوندی با اشاره به اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان هرسین ،تصریح کرد :گلباران ، غبار روبی  و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار، دلجویی از خانواده های معظم شهدا، خاطره گویی رزمندگان در مدارس ، اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات ورزشی از شاخص ترین برنامه های شهرستان در هفته دفاع مقدس است.

فرماندار هرسین در پایان گفت: این ایام یادآور دفاع مشروع ملتی غیور است که با تمام وجود با تکیه بر ایمان و اعتقاد قلبی و ‌رهبری‌های حکیمانه امام راحل(ره) از سرزمین‌، شرافت و عزت کشورمان دفاع کردند لذا ایثار و جانفشانی ملت و رزمندگان اسلام در دوران شکوهمند دفاع مقدس مبین این مطلب است که مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی در همه لحظات بر روی اصول و ارزش‌های انقلاب خود پافشاری کرده و با پیروی از ولایت فقیه هیچگاه از آن کوتاه نخواهند آمد.

کد خبر 1724502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha