تاکید بر آغاز سال تحصیلی جدید همراه با شور و نشاط اسلامی/ نماز اول وقت در مدارس اقامه شود

قناعت با تاکید بر لزوم برگزاری زنگ بازگشایی مدارس در فضایی شاد و بانشاط، گفت: مدارس سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط اسلامی برای دانش آموزان همراه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز(28 شهریور) در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 1401- 1402 که چهار ساعت به طول انجامید، با تاکید بر لزوم برگزاری زنگ بازگشایی مدارس در فضایی شاد و بانشاط، اظهار کرد: مدارس سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط اسلامی برای دانش آموزان همراه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مشکلات و کمبودهای حال حاضر مدارس استان، ارثی است که از گذشته به ما رسیده و نیازمند کار و تلاش بیشتر است، گفت: در گذشته نگاهی به آموزش و تعلیم و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش وجود نداشت و متولیان بدنبال اجرای سند2030 بودند.

به گفته استاندار خراسان جنوبی، چنانچه فضاهای آموزشی و اجتماعی و مجازی مدارس به خوبی مدیریت شود، کمترین چالش را در سایر حوزه ها از جمله حوزه امنیتی در کشور شاهد خواهیم بود.

قناعت با اشاره به تاثیرگذاری بالای آموزش و پرورش بر فضای حاکم بر جامعه، ادامه داد: نقاط قوت و خدمات فراوانی در کشور و استان وجود دارد که باید برای دانش آموزان تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد التهاب در جامعه است، اظهارداشت: امروز وضع اقتصادی کشورهای اروپایی و غربی بسیار بدتر از ایران است، اما دشمن توانسته فضای مجازی و روانی جامعه خود را مدیریت کند تا مردم حس ناامنی نداشته باشند، در حالی که امنیت در بخش های مختلف در این کشورها پایین است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: انتظار می رود که با تلاش مدیران مدارس بتوانیم فضای روانی و اجتماعی مدارس و فضاهای آموزشی و علمی را در راستای آرامش و امنیت مردم کنترل کنیم.

قناعت با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: هر چه حضور و مشارکت مردم در این انتخابات بالاتر باشد، نمایندگان ایران در عرصه های بین المللی با اقتدار بالاتری با دنیا حرف خواهند زد و شاهد کمتر شدن تحریم ها و بهبود معیشت و اقتصاد در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی لازم در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش صورت گیرد تا اول مهر کلاس ها با معلم شروع شوند، گفت: اقامه نماز اول وقت و برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت از دیگر مواردی است که آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید بر روی آن تاکید ویژه داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی فضای حاکم بر کشور را فضای کار و تلاش عنوان کرد و گفت: فاز 11 پارس جنوبی یکی از ابرپروژه هایی بود که 20 سال معطل شرکت فرانسوی مانده بود و دولت سیزدهم با اعتماد و تکیه بر توان داخلی در دوساله اول دولت، این پروژه بزرگ را به سرانجام رساند.

قناعت به برخی اقدامات بزرگ دولت در استان از جمله کلنگ زنی راه آهن، اتصال خط لوله گاز از مسیر جنوب به نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان، راه اندازی سه ترمینال ضبط پسته در نهبندان و 4 مورد در فردوس، احداث پست برق در 400 کیلوولت در نهبندان و 132 کیلوولت در دیهوک و اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: طی هشت سال یازدهم و دوازدهم اقدامی در خصوص ساخت مسکن صورت نگرفت اما امروز به طرح نهضت ملی مسکن در استان به سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طی 8 سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها 12 هکتار زمین به محدوده شهری استان الحاق شد، ادامه داد: طی همین مدت کوتاه روی کار آمدن دولت سیزدهم 1850 هکتار به محدوده شهری استان الحاق شده و 2 هزار هکتار نیز در نوبت الحاق و دو هزار هکتار دیگر هم در دست بررسی برای الحاق قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی، راه اندازی فاز یک فولاد قاینات و ایجاد شغل برای 1200 نفر را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این طرح نیز بعد از وقفه 15 ساله در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

قناعت در پایان به موضوع کلاس های مختلط در برخی مناطق روستایی استان اشاره کرد و گفت: فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستانی تلاش کنند که تا حد امکان کلاس های درس مختلط به سمت تفکیک جنسیتی برود.

وی با اشاره به اینکه مدیران تلاش کنند تا شروع سال تحصیلی جدید همراه با شور و نشاط اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: جلوگیری از التهاب آفرینی در مدارس از دیگر مواردی مورد تاکید است.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید جلوی خروج نیروی انسانی آموزش و پرورش از استان گرفته شود، گفت: شورای آموزش و پرورش با نقل و انتقالات مخالف است و باید جلوی این کار گرفته شود.

قناعت با تاکید بر استفاده از نیروهای متدین و انقلابی و ارزشی برای مدیریت مدارس استان، یاداور شد: مدیریت مدارس بزرگ باید به دست جوانان انقلابی و توانمند و متدین باشد تا مصوبات شورای آموزش و پرورش را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید افراد کاربلد، دلسوز و انقلابی و افرادی که جوهره مدیریتی دارند، مدریت مدارس را بر عهده داشته باشند، افزود: برخی شهرستان ها در این زمینه خوب عمل کردند و برخی دیگر هنوز خوب عمل نکردند.

کد خبر 1724809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha