برگزاری برنامه «چهل مسجد چهل منبر» در مساجد پر مخاطب گلستان/ شورای امر به معروف در ۱۲۰ دستگاه دولتی تشکیل شد

حجت الاسلام دیلم با اشاره به برگزاری برنامه «چهل مسجد چهل منبر» در استان گلستان، گفت: در این برنامه روحانیون به منظور تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر در مساجد پر مخاطب در خصوص احیای فریضتین چند دقیقه ای صحبت و سخنرانی می کنند.

حجت الاسلام محمد دیلم امروز (سه شنبه ۴ مهر) با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان گلستان در گفتگو با خبرنگار  شبستان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر موضوعات هجده گانه ای را دنبال می کند که یکی از آنها عفاف و حجاب است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان افزود: عفاف و حجاب به مثابه خاکریزی است که اگر دشمن از این خاکریز عبور کند همه را قالب می شود و ما نمی توانیم به مسائل بعدی بپردازیم و باید همه ما و مردم به این موضوع توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم مشارکت کنند و  با تشکیل تشکلات مردمی در ستاد، کارهای فرهنگی را انجام دهند.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به برگزاری برنامه «چهل مسجد چهل منبر» در استان، گفت: در این برنامه روحانیون به منظور تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر در مساجد پر مخاطب در خصوص احیای فریضتین چند دقیقه ای صحبت و سخنرانی می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ دستگاه در استان وجود دارد، افزود: در بیش از۱۲۰ دستگاه شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و ۵۰ دستگاه نیز برتر هستند و فعالیت های خود را به صورت مرتب انجام می دهند و جزو برترین ها هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: ۹۰۰ دستگاه شهرستانی فعالیت دارند که از این تعداد شورای امر به معروف و نهی از منکر در حدود ۷۰ دستگاه فعال است و در مابقی دستگاه ها نیز بعد از ابلاغ مصوبه جلسه آینده شورای اداری استان، تشکیل خواهد شد.

وی اظهارداشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها نیزموظف هستند طبق قانون جلسه ماهانه داشته باشند و احصای منکرات و معروفات انجام دهند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه ما در خدمت مردم هستیم، تاکید کرد: اول همه فرایض امر به معروف و نهی از منکر است، اگر امر به معروف و نهی از منکر زیر پا گذاشته شود همه ارزش های دینی ما از بین می رود.

وی افزود: مردم به مردم و مسئولان امر به معروف کنند و هر جا که به مشکل برخورد کنند طبق قانون ما حامی و مدافع آنها هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: مردم با تذکر لسانی می توانند به کمک امر به معروف و نهی از منکر بیایند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان در کمک به مردم، افزود: در راستای دستگیری اشرار که یکسری دزدها و سارقین به خانه مردم می رفتند جلساتی را با نیروی انتظامی، دادستان مرکز استان و شهرستان ها برگزار شد و با پیگیری آنها دست سارقین و اشرار کوتاه شد.

کد خبر 1725768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha