بررسی کرامت زن از منظر مقام معظم رهبری در آکادمی دیپلماتیک وزارت امورخارجه روسیه

نشست «نقش زنان خاورمیانه در توسعه همه‌جانبه منطقه» در باشگاه خاورمیانه آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه برگزار و جایگاه و کرامت زن از منظر مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست «نقش زنان خاورمیانه در توسعه همه‌جانبه منطقه» به مناسبت روز جهانی صلح برگزار شد. در این برنامه که خانم حمدیه، کارشناس رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو نیز به عنوان سخنران حضور داشت، محورهای اصلی سهم و نقش زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جهت پیشرفت و توسعه کشورهای این حوزه مطرح شد.

در این نشست، نمایندگانی از سفارتخانه‌های ایران، امارات متحده عربی، بحرین همچنین یکی از مجریان شبکه آرتی عربی، نایب رئیس شورای فرهنگی دومای دولتی روسیه و نیز مدیر منطقه‌ای شورای مشورتی مد در روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پیرامون نقش زنان در توسعه کشورها و چشم‌انداز آینده سخنرانی کردند.

از جمله محورهای مطرح شده در این جلسه، سهم زنان خاورمیانه در ارتقاء شاخص توسعه انسانی، صلح پایدار و پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی جوامع بود. تشریح وضعیت آموزشی، بهداشتی، اقتصاد، کارآفرینی، فناوری‌ و حضور زنان در ارتقاء و بهبود این حوزه‌ها در سخنرانی‌های مدعوین، بخش عمده‌ای را به خود اختصاص داد.

از مواردی که توسط نماینده رایزنی فرهنگی کشورمان در این نشست، مطرح شد؛ ذکر برخی وظایف در همه ارکان برای دستیابی به صلح پایدار بود. وی با اشاره به نبود صلح و امنیت در برخی نقاط جهان اظهار داشت: این درد مشترکی‌ است که اگر التیام نیابد کسی در دنیا نمی‌تواند به داشتن صلح و آرامش در جامعه خود افتخار کند.

حمدیه در ادامه بر این نکته تاکید کرد که برقراری صلح مبتنی بر مفاهمه و مدارا در گستره فرهنگ عمومی جوامع است و بهترین بستر ایجاد فرهنگ مصالحه در خانواده و اجتماع شکل می‌گیرد.

وی در این خصوص نقش کلیدی زنان را در جوامع مختلف عنوان کرد و افزود: زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و سهم بسزایی در گسترش صلح و به تبع آن زمینه‌سازی توسعه دارند و در ایران نیز ما به دنبال ساختن آینده‌ای صلح‌آمیز همراه با مشارکت همه‌جانبه در توسعه و پیشرفت کشورمان هستیم.

نماینده رایزنی فرهنگی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رهبر عالیقدر ایران اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، زن را به عنوان عنصر تکاملی جامعه و بشر، عنصر همراهی در جامعه و فرهنگ‌ساز و هویت‌ساز ذکر می‌کنند و همواره سهم مؤثر آنان را در توسعه و تعالی ایران تکریم می‌دارند.

حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و دانشگاهی، بهداشت و درمان، فناوری‌های نوین، ورزش حرفه‌ای، حوزه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی و نتایج درخشان آن در توسعه جامعه ایران و مثال‌هایی در این موارد، بخش دیگری از سخنان نماینده ایران را تشکیل می‌داد.

وی در پایان بر این نکته تاکید داشت که ممکن است تا نقطه آرمانی فاصله وجود داشته باشد؛ آنچنان که در بسیاری جوامع اینگونه است اما قطعا آینده متعلق به زنان و مردان صلح‌طلب و نیک‌رفتار در کنار یکدیگر و تکمیل‌کننده هم برای ساختن جهانی بهتر از آنچه امروز هست، خواهد بود.

کد خبر 1725887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha