فرهنگ ایثار و مقاومت در مساجد پایه گذاری و نهادینه شد

نماینده مردم شوش درمجلس با بیان اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت در دوران دفاع مقدس در مساجد پایه گذاری و نهادینه شده بودگفت: مساجد نقشی را که در دوران جنگ داشتند در دوران فعلی بواسطه عدم رسیدگی به آنها ایفا نمی کنند.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در مورد نقش مساجد در دوران دفاع مقدس، گفت: مساجد در دوران دفاع مقدس تاثیر بسیار زیادی در بحث ترویج و تقویت فرهنگ مقاومت داشتند و در واقع عامل پیروزی در جنگ را مدیون نقش موثر مساجد هستیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و مقاومت در مساجد پایه گذاری و نهادینه شده بود و اشخاصی که آنجا بودند نیروهای مردمی را آموزش می دادند. هدف دفاع از کشور و مرز و بوم برای آن ها تبیین می شد و همین باعث شد همه نیروها در جبهه جنگ حاضر شوند.

وی ادامه داد: همه نیروهای که در جنگ بودند و جلوی دشمنان ایستادند بواسطه فرهنگ ایثار و شهادتی بود که در مساجد برای آنها تبیین می شد. البته نباید از نقش پشتیبانی که مساجد در دوران جنگ داشتند غافل شد، زنان و مردان در مساجد حضور یافتند و کارهای را برای کمک به جبهه ها چه در بحث غذا، پوشاک و مایحتاج مورد نیاز رزمندگان انجام می دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر نیز باید این نقش مساجد را تقویت کنیم. در بحث جهاد تبیین باید مساجد تاثیرگذارتر عمل کنند. مقام معظم رهبری بر بحث جهاد تبیین تاکید ویژه داشتند و اتفاقا باید در مساجد برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت جهادی عملی توسط دستگاه ها و نهادهای متولی در مساجد صورت گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه مساجد نقشی را که در دوران جنگ داشتند در دوران فعلی ایفا نمی کنند آن هم بواسطه عدم رسیدگی به آنها، کمبود منابع مالی و ترغیبی و ایجاد انگیزه ای که باید باشد و نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 1725931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha