هر کس مزدوری دشمن را بکند فقط ظاهر دین را دارد

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه چنانچه ظاهر دین باشد اما باطن نه، آنجا باختیم، گفت: امروز هم هر کس از او خیانت و ظلم صادر شود و مزدوی دشمن را بکند فرهنگ اسلامی او فقط ظاهر دین را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری شامگاه (۵ مهر) در مراسم آغازین هفته وحدت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مردم در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه چنانچه به درستی فرهنگ اسلام ناب را درک و فهم کنیم و در جامعه بکارببریم، سعادت دنیا و آخرت ما تضمین است، اظهار داشت: سعادت دنیا و آخرت انسان ها طبق فرموده خداوند در فهم و عمل به قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی جبهه حق و توحیدی وعده خداوند است، گفت: بهشت را خدا برای متقین قرار داده است و براساس آیات نورانی قرآن کریم، خداوند امید و سعادت دنیا و آخرت را برای کسانی که سبک زندگی آنها الهی، قرآنی و ولایی باشد وعده داده است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیروزی پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اشراف و قریش با وجود فتنه ها و شیطنت ها از نمونه های یاری خداوند است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز از دیگر نمونه هایی است که محقق شدن وعده های خدا را درآن دیدیم که چطور در مقابل چشمان دنیا نهضت پیروز شد و دشمنان نتوانستند کاری بکنند.

حجت الاسلام مختاری گفت: تمام شرق و غرب در دوران دفاع مقدس دست به دست هم دادند تا ایران را زمین گیر کنند اما به برکت فرهنگ اسلام ناب و قران موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه آینده این مسیر(انقلاب اسلامی ایران) روشن است و دشمنان کاری نمی توانند بکنند، گفت: علی رغم این فرهنگ فاخر و غنی و همه فتوحاتی که ملت ایران در برابر استکبار جهانی داشته است اما در یک چیز ما را نگران می کند و باید ما به عنوان عالمان اسلام و مسلمانان شیعه و سنی به این موضوع بیشتر توجه و آسیب شناسی کنیم و آن این است که متاسفانه علی رغم چنین فرهنگ فاخر و غنی، اما در طول تاریخ اسلام در میان ما مسلمانان زشتی و ظلم و جنایت وجود داشته است که باید آسیب شناسی شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه هرگز این جنایت ها بیشتر از آنچه که دنیای کفر بر سر مسلمانان روا داشتند، نبوده است، گفت: غرب تنها در جنگ های اول و دوم جهانی میلیون ها نفر از مردم جهان را قتل عام کرد و آنها فرهنگ شان همین دنیاپرستی است و خودنظریه پردازان آنها می گویند که زندگی تنازع بقاع است و لذا از انها انتظار نیست اما ما چرا باید اینگونه باشیم؟

وی با اشاره به اینکه چرا اهل بیت پاک پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) که به اعتقاد شیعه و سنی محبت و احترام به انها واجب است و محترم و عزیزند، اینگونه در طول تاریخ اسلام به دست حکام ظالم بنی امیه و بنی عباس قلع و قمع شدند، گفت: علمای اسلامی و مسلمانان کجا بودند آن زمان؟ چرا کربلا پیش آمد؟ امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) برای برادران اهل سنت هم محترم هستند و محبت شان واجب است اما چه شد که اهل بیت پیامبر مقتول و مسموم و تبعید شدند؟

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سکوت مرگبار در برابر این همه ظلم به اهل بیت(علیه السلام) را در طول تاریخ شاهد بودیم، ادامه داد: داعش را مگر جز کشورهای غربی عبری به وجود آوردند، داعشی که آبروی اسلام و مسلمان را برد و زیربناهای کشورهای اسلامی را تخریب کرد.

حجت اسلام مختاری تاکید کرد: عالمان دینی چرا در برابر این حکام نمی ایستند، چرا امروز دنیای اسلام در عزت و اعتلایی که باید باشد نیست؟ دو میلیارد جمعیت و بیش از ۵۰ کشور اسلامی داریم اما چرا دنیای اسلام در ضعف است و چند دهه است که کودکان فلسطین را قتل عام می کنند اما هیچ صدایی از کشورهای اسلامی بلند نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور هم شاهد برخی موارد که ربطی به فرهنگ ناب اسلامی ندارد مانند اختلاص و فساد وجود داشته است و البته از طرف دیگر رفتار قرآنی و آسمانی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و مسئولان سالم که کم نیستند را هم داریم، گفت: چرا عده ای در داخل کشور باید مزدوری دشمن را برای پول و مقام دنیا بکنند؟

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه فرهنگ دینی دو بخش دارد یکی ظاهری و سطحی که شامل شعائر ظاهری دین است و مهم هم هست و باید باشد و دیگری مغز و درون مایه این فرهنگ دینی است، تصریح کرد: هر جا که این فرهنگ به مجموع پوسته و مغز با هم به میدان آمده است، انقلاب معجزه آسای بزرگ خمینی و حماسه حسینی و دفاع مقدس خروجی آن بوده است.

وی با بیان اینکه چنانچه ظاهر دین باشد اما باطن نه، آنجا باختیم، افزود: امروز هم هر کس از او خیانت و ظلم صادر شود و مزدوی دشمن را بکند فرهنگ اسلامی او فقط ظاهر دین را دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید فرهنگ اسلامی را غنی سازی کنیم، گفت: امروز به غنی سازی فرهنگی نیازمندتریم تا غنی سازی هسته ای؛ چراکه چنانچه فرهنگ باطن دار اسلامی غنی سازی شود دیگر رای مردم را با فریب نمی گیرند تا با کدخدا ببندند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دنیای اسلام با دو میلیارد جمعیت اما در سازمان ملل و دنیا جایگاهی ندارد، چرا باید اینگونه باشد، گفت: تمام عبادات برای پرورش مغز دین است که اگر پرورش پیدا نکند پوچ است و مغز دین نیز شامل معرفت و بصیرت، حب و بغض، اطاعت و تسلیم قلبی و ولایت پذیری عملی و عبودیت کامل است.

وی در پایان تاکید کرد: اسلامِ عده ای شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی آنقدر پوچ و بی مغز و عاری از معرفت و بصیرت و ولایت پذیری است که اینها ولایت و حاکمیت حکام فاسق منطقه را می پذیرند اما به ولایت فقیه و حاکمیت نظام اسلامی و مقام معظم رهبری تن نمی دهند و خیال خام براندازی در سردارند و البته که یقینا اینها از صفحه روزگار محو خواهد شد و نظام ولایت فقیه تا ظهور دولت امام زمان(عج) پا برجا خواهد بود.

کد خبر 1726040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha