حسن رحیم پور ازغدی:

بین شیعه و اهل سنت تصورات غلطی از وحدت شیعه و سنی وجود دارد

نشست بصیرتی امت اسلام، وحدت اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب در مشهد برگزار شد
بین شیعه و اهل سنت تصورات غلطی از وحدت شیعه و سنی وجود دارد

در آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) نشست بصیرتی امت اسلام، وحدت اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  شبستان از مشهد، حسن رحیم پدر ازغدی در "نشست بصیرتی امت اسلام، وحدت اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب"  که ظهر امروز با حضور جمعی از اندیشمندان، طلاب و فضلای غیرایرانی خواهر و برادر از ۳۰ ملیت در سالن اجتماعات نمایندگی جامعه المصطفی خراسان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت مسلمانان مقوله بسیار ظریف و مهمی است و متاسفانه در بین شیعه و اهل سنت تصورات غلطی از وحدت بین شیعه و سنی وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عده ای فکر می‌کنند وحدت بین شیعه و سنی، بدعت است در حالی که ریشه اصلی این وحدت و حسن ظن، در خود قرآن کریم و روایات و سنت رسول الله‌(ص) و اهل بیت به‌خصوص امام علی(ع) است.

وی ادامه داد: رهبران گروه‌های شیعه و سنی تفاوت دیدگاه در مباحث کلامی و فقهی و احادیث دارند اما از لحاظ اجتماعی و سیاسی در یک جبهه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملاک اصلی انقلاب اسلامی حرف اهل بیت(علیهم‌السلام) است و همانی است که ابوحنیفه و شافعی و مالک و احمد حنبل هم به یک زبانی گفته اند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: اهل بیت(علیهم‌السلام) و ائمه اهل سنت، به دست حکومت‌های واحدی زندانی، تبعید و شهید و کشته شدند و هیچکدام با حکومت، علیه اهل بیت همدست نشدند. 

پایان پیام/

کد خبر 1726140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha