سرمایه های امت اسلامی موجب قدرت هر چه بیشتر مسلمانان خواهد شد/نیازمند وحدت همه جانبه مسلمانان هستیم

آیت الله اعرافی گفت: دو میلیارد جمعیت مسلمان و 50 کشور اسلامی، بازارهای سرمایه های اقتصاد اسلام و سرمایه های عظیم معدنی و منابع انرژی در کنار آن سرمایه های روحی و تمدنی اگر قرار گیرد، امت اسلام را به اوج قدرت و عظمت می رساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز (جمعه 7 مهرماه) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تقوای الهی گفت: باید بکوشیم همواره به امر تقوا توجه کرده تا بتوانیم سعادتمند شویم و تقوا توشه است و با تقوا می شود پناه برد.

امام جمعه قم با اشاره به اصول تربیت کودک و نوجوان و جوان گفت: فصل جوانی اوج توانایی و شکوفایی انسان است و عمده شخصیت انسان در جوانی و قبل از 40 سالگی شکل می گیرد و در دوران نوجوانی و جوانی باید هوشمندانه و با حکمت مسئولیت های متناسب را به جوانان سپرد.

وی گفت: این سپردن مسئولیت با نقشه و برنامه درست هم مایه پیشرفت جامعه و هم مایه شکوفایی استعدادهای جوان می شود و در این زمینه نمونه های فراوانی وجود دارد.

اعرافی گفت: پیامبر(ص) در مورد موضوع جوانی می فرمایند که باید قبل از اینکه پیر شوید قدر جوانی خود را بدانید و از سوی دیگر می فرمایند که جوانی نمی شود پیدا کرد که دنیا را برای خدا رها کرده باشد و عمرش را در اطاعت خدا سپری کرده باشد، مگر اینکه خداوند اجر 72 صدیق را به او می دهد.

وی افزود: اگر جوانی مسیر خدا را طی کرد، ثواب بسیاری دارد و اینجا ثوابش با فردی که پیر شده و کار خوب انجام می دهد نیست و در دوران جوانی باید تا می توان کارهای نیک انجام داد که اثرش و ثوابش بیشتر است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به حضور مسئولان انجمن اسلامی چین گفت: تشکر می کنیم از دولت و مردم چین در راستای ارتباط با ایران و هم انتظار داریم که نسبت به مسلمانان چین در نقاط مختلف این کشور توجه داشته و روابط خوب با مسلمانان تقویت شود.

اعرافی همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مراسم های خوبی در این هفته برگزار شد و از همه نیروهای مسلح و جوانان و مردم که اقدام به گرامیداشت این هفته کردند، قدردانی می کنیم.

وی افزود: فصل دفاع مقدس بعد از مرحله پیروزی انقلاب اسلامی، یک فصل تاریخی و در تاریخ ایران اگر نگوییم بی نظیر، بسیار کم نظیر بود، قدر آن دوران طلایی ایمان و مقاومت را باید دانست و در عصر دفاع مقدس باید توجه کنیم که فصل جدیدی بود که چند ویژگی داشت و با وجود اینکه بعد از انقلاب بود، مردم ایران وارد کارزار نابرابر شدند.

اعرافی گفت: این نابرابری در قرن اخیر هیچ مصداقی نداشت، نسل جوان باید بدانند که مردم ایران وارد عرصه ای شدند که هر نیرویی بود شکست می خورد اما رهبری امام و توکل مردم به خداوند وارد عرصه ای شدند که همه قدرت های دنیا را با زانو در آوردند.

امام جمعه قم گفت: یکی از مسائل آنها این بود که ایران را تجزیه و ملت ایران را خفیف کرده و ندای اسلام را خاموش کنند که هیچ به نتیجه نرسیدند و در این جنگ نابرابر، سنت های صدر اسلام در جبهه ها و پشت جبهه ها را شاهد بودیم که بی نظیر بود و آنچه در عاشورا می خواندیم در جبهه های خود دیدیم.

وی افزود: دفاع مقدس تبدیل به یک مکتب نجات بخش شد و درس های دفاع مقدس به جهان صادر شد و محور مقاومت در شعاع دفاع مقدس شکل گرفت، مستضعفان عالم با این روح جهادی دفاع مقدس جان تازه ای گرفتند و این کار دفاع مقدس بود و امام راحل فرمودند که ما در این جنگ ارزش های اسلامی را زنده کردیم.

اعرافی به میلاد حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: ما به یک وحدت کلام میان امت های اسلامی نیاز داریم که انقلاب اسلامی منادی ایجاد این وحدت بود.

وی بیان داشت: دو میلیارد جمعیت مسلمان و 50 کشور اسلامی، بازارهای سرمایه های اقتصاد اسلام و سرمایه های عظیم معدنی و منابع انرژی در کنار آن سرمایه های روحی و تمدنی اگر قرار گیرد، امت اسلام را به اوج قدرت و عظمت می رساند.

امام جمعه قم گفت: با حفظ تفاوت ها و اندیشه ها، یک هویت کلان اسلامی مورد نیاز است، اشتراکات ما بسیار زیاد است که باید یک وحدت بنیادین و راهبردی را شاهد باشیم و امت اسلام به وحدت راستین برسند.

اعرافی با اشاره به پیشرفت های فناوری و دفاعی ایران گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور3 و قرار گرفتن ایران جزو 10 کشور جای تقدیر و تشکر دارد و از نیروها و دانشمندان و سپاه قدردانی می کنیم که با وجود تحریم های ظالمانه این فتح را داشته اند.

وی افزود: باید دشمن شناس بوده و توطئه ها را خنثی کنیم و ملت ما با علم و دانش و هوشمندی باید این مسیر پیشرفت را طی کند و از سوی دیگر پیشرفت ها باید استمرار داشته باشد و رشد اقتصادی باید افزایش یابد و همه اینها باید در حل مشکلات اقتصادی موثر باشد.

امام جمعه قم گفت: اقدامات خوبی در زمینه مسائل اقتصادی انجام شده اما باید همواره رشد کند و در موضوع انتخابات های پیش رو با انتخاب صحیح در پیشرفت کشور بکوشیم.

اعرافی گفت: به افق های پیش رو باید امید داشته و بدانیم که ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و دشمنان بدانند که هوشیاری ایران و وحدت ملت به فضل خداوند تلاش های آنها را ناکام می کند و داغ حسرت و ناامیدی را به دل دشمنان و مستکبران خواهد نشاند.

کد خبر 1726212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha