وحدت بین شیعه و سنی نشانگر ابهت انقلاب اسلامی و یکی از آرمان‌های امام است

حجت الاسلام فرهنگیان گفت:وحدت بین شیعه و سنی نشانگر ابهت انقلاب اسلامی و یکی از آرمان‌های امام است که در تحقق آن باید بیش از پیش تلاش کرد.

 حجت الاسلام  مسلم فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان با یک دیگر ،گفت:این یک برکت بزرگی است که ما را و همه برادرهای اهل تشیع و تسنن را یک‏جا جمع کرده و همه‏ برای اسلام می‏ خواهیم کوشش کنیم و باید همه ما توجه داشته باشیم که مبادا یک وقت تبلیغی بشود که در طول تاریخ تقریباً شده است که ما را، برادرها را از هم جدا کردند.

امام جمعه سنقر و کلیایی افزود: هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است. 

وی خاطر نشان کرد: پیامبر بزرگ اسلام محور عواطف و عقاید همه مسلمانان است دوستدار پیامبر هستند همین محوریت یکی از موجبات انس دل‌های مسلمانان و نزدیکی فرق و وحدت مسلمان‌ها باهم باشد این محور وحدت را باید حفظ کرد این وحدت از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و دشمنان در صدد برهم زدن این وحدت هستند.

حجت الاسلام فرهنگیان  تصریح کرد: در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت‌آفرین شکل گرفته، میثاق اخوت و برادری استوارتر گشته و این هفته به نماد یکپارچگی مسلمانان شیعه و سنی علیه دشمنان مشترک جهان اسلام تبدیل شده است.

امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان اینکه با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، مسلمانان شیعه و سنی بدون هیچ‌گونه اختلافی در کشور در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اظهار کرد: با درایت رهبری و هوشیاری ملت ایران نیرنگ‌ها و ترفندهای دشمن برای ایجاد تفرقه در ایران اسلامی نقش برآب شده و امروز ایران اسلامی در جهان به کشوری قدرتمند تبدیل شده است.

وی گفت: ما مسلمانان شیعه و سنی مشترکات زیادی داشته و هم باید در مواضع خود ضمن پرهیز از اختلاف و تفرقه، روی مشترکات تکیه کنیم لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تشیع و علمای اهل سنت همیشه بر موضوع حفظ و تقویت وحدت در بین مردم تاکید داشته و باید از وحدت به عنوان دژی نفوذناپذیر در برابر دشمنان اسلام، قرآن و نظام بهره گرفت.

کد خبر 1726360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha