بند مربوط به برداشتن سقف حقوق به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

رئیس مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد که در آن سقف پرداخت حقوق کارکنان دولت برداشته می‌شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه  جلسه علنی صبح امروز یکشنبه(9مهر) مجلس شورای اسلامی  بند الحاقی ماده ۱۸  لایحه برنامه هفتم توسعه را برای بررسی دقیق به کمیسیون ارجاع دادند.

در این بند آمده «حقوق و مزایای قانونی کارکنان وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و نیروهای مسلح بدون تعیین سقف پرداخت حقوق و مزایا به طور کامل پرداخت می‌شود».

 البرز حسینی نماینده خدابنده در مخالفت با این بند گفت: این ماده به معنای برقراری حقوق‌های نجومی است و اگر ما سقف حقوق را برداریم دیگر چیزی قابل کنترل نیست.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیح این بند، گفت: ما در اینجا تاکید داریم که حقوق و مزایای دولت بر اساس قانون باشد؛ طبق ماده ۷۴ مدیریت خدمات کشوری حقوق شاغلان و بازنشستگان و وظیفه بگیران پنج سال با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می‌رسد و نباید سقف حقوق از هفت برابر حقوق ثابت تجاوز کند.

وی اظهار کرد: ما در اصلاح ساختار بودجه هستیم و حق نداریم سقف را بر خلاف قانون ایجاد کنیم. ما هم با نجومی بگیران مخالفیم.

کد خبر 1726548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha