فرمانده انتظامی استان مرکزی: 

خدمتگزاری راهبرد کلان و اصلی پلیس است

خدمتگزاری به عنوان راهبرد کلان  و اصلی برای پلیس تعریف‌شده است
خدمتگزاری راهبرد کلان و اصلی پلیس است

سردار رفیعی کیا با بیان اینکه خدمتگزاری راهبرد اصلی پلیس است، گفت: برنامه های پلیس با رویکرد اجتماع محوری و جامعه محوری انجام می شود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار هادی رفیعی کیا، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن تبریک هفته ناجا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: امنیت و آرامش مرهون رشادت ها و ایثار شهدایی است که در این راه جان خود را فدا کردند. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه نیروی انتظامی، ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: تعداد ۵۱ نفر از این شهدا امسال تقدیم امنیت و انقلاب شده است. 

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در طول انقلاب بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۱۸ نفر از نیروهای پلیس بودند که در حین انجام خدمت و حفظ امنیت جان خود را فدا کردند. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خدمتگزاری به عنوان راهبرد کلان  و اصلی برای پلیس تعریف‌شده است، ادامه داد:  در این راستا
برنامه های در نظر گرفته شده و رویکرد ما اجتماع محوری و جامعه محوری است که به عنوان یک نهاد پاسخگو و خدمتگزار مردم وظایف را به درستی انجام دهیم. 


سردار رفیعی کیا با بیان اینکه شعار امسال هفته فراجا «شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمتگزار است» ادامه داد: پلیس همواره به دنبال این است که با خدمت بی منت شبانه روزی بتواند جایگاه خوبی را در جامعه به دست بیاورد. 

وی با اشاره به اینکه پلیس هیچ گاه و هیچ زمانی تعطیلی ندارد و همواره در تمام لحظات و مکان ها در حال خدمت رسانی است، ادامه داد: این ایثار، حضور هوشمندانه، خدمتگزاری و تلاش شبانه روزی، سبب امنیت و آرامش امروز است. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه برای رسیدن به پلیس خدمتگزار دو بال  علم، هوشمندی و به روز بودن و تقوا و درستکاری را از همکاران مطالبه می کنیم، ادامه داد: بایستی حتما پلیس با تلاش و خدمت‌رسانی به جایی برسد که نمره قابل قبولی را از مردم کسب کند. 

سردار رفیعی کیا در ادامه با بیان اینکه طبق نظر سنجی های امسال در استان، پلیس رتبه برتر را کسب کرده است، ادامه داد: در کشور نیز رتبه خوبی را کسب کردیم و رهبر معظم انقلاب نیز همواره از پلیس رضایتمندی خود را اعلام کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از اقدامات پلیس گاها سلبی است و پلیس بنا به وظیفه و درخواست خود شهروندان مجبور به اینگونه برخورد با برخی متخلفان می شود، اظهار کرد: این برخوردها برخی اوقات سبب دلخوری مردم در لحظه می شود ولی باز هم مردم پلیس را درک کرده و می دانند که پلیس به درخواست خود مردم و بنا به وظیفه ذاتی در تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: پلیس همواره مسئولیت هایی دارد که شاید این مسئولیت ها همچون در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه ها برای افراد از اهمیت زیادی برخوردار نباشد ولی نیروهای خدوم پلیس همواره در راستای ایجاد امنیت و آرامش شبانه روز فعالیت می کنند کما اینکه دشمن از سال گذشته دانش آموزان و جوانان ما را مورد هدف قرار داده و به توطئه افکنی پرداخته است. 
وی در ادامه به پیش رو بودن انتخابات و بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: 
رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری  چهار مولفه انتخابات است، اشاره کرد و اظهار کرد: پلیس در سه مورد از این موارد وظیفه مشارکت دارد که این مشارکت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 


این مقام مسئول اظهار کرد: تمام برنامه های ملی و مذهبی از نوروز گرفته تا برنامه هایی همچون راهپیمایی هایی مختلف ملی و مذهبی، ایام محرم و صفر و... همواره پلیس در آماده باش و خدمت رسانی کامل است و برای همین منظور ما امسال برای برقراری امنیت ۵۱ شهید را تقدیم کردیم تا امنیت برقرار شود که از جمله این عزیزان شهید بیژنی زیبا بود از همکاران پرتلاش و همشهریان ما از شهر خنجین بود که در راه امنیت جان خود را فدا کرد.

سردار رفیعی کیا بیان کرد: امنیت نه اتفاقی است نه ساده به دست می آید  کشوری که این همه بدخواه دارد و همه برایش برنامه دارند، آنها نه به بچه ها و نوجوانان و جوانان ما رحم می کنند نه به نیروهای نظامی و انتظامی  باید بدانیم که دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به این انقلاب هستند. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد:
ما نیز خود را مدیون درک و بصیرت مردم عزیز استان می دانیم که با همدلی و همراهی با مجموعه انتظامی توطئه های دشمنان را خنثی کردند.
سردار رفیعی کیا همچنین به برنامه های فراجا در استان مرکزی در شش ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: متلاشی شدن چندین باند سرقت مسلحانه، رسیدگی به پرونده کلاه برداری چندین ساله، دستگیری ۳ هزار و ۲۱۷ سارق در ۶ ماهه سال جاری، کشف ۵ هزار ۴۷۶ انواع سرقت، کشف بیش از ۴ تن و ۱۰۰  کیلو  گرم انواع مواد مخدر، کشف۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و دستگیری ۵۳۹ نفر رانندگان خودروهای شوتی یا کامیون و انباردار کالای قاچاق از جمله این برنامه ها بوده است.

سردار رفیعی کیا همچنین به اجرای طرحی با هدف شناسایی و دستگیری خرده فروشان در سطح شهر اراک اشاره کرد و گفت:۴۶ خورده فروشم مواد مخدر در طرح ۳ روزه دستگیر شدند که اینها نگرانی در سطح اراک برای مردم ایجاد کرده بودند.

وی همچنین، بیان کرد : یک هزار ۳۹۷ خرده فروش مواد مخدر نیز در شش ماهه سال جاری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده، ۵ باند خرید و فروش مواد مخدر با همکاری استان های همجوارمتلاشی و ۴ هزار و ۲۷۲ معتاد متجاهر نیز تحویل کمپ های مواد مخدر شدند.

وی همچنین با انتقاد از نبود کمپ ماده ۱۶، بیان کرد:نبود کمپ یکی از مشکلات استان است که باید برای این عزیزان که همشهریان و برادران ما هستند و بنا به هر دلیلی به این کار ناپسند روی آورده اند، کمپ ایجاد شود و در کنار خدمات ترک اعتیاد، آموزش یک حرفه و شغل به آنها داده شود که بعد از رهایی آنها از چنگال اعتیاد کار و شغل مناسبی برای آنها ایجاد شود. فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین با بیان اینکه در فضای مجازی ۵۴ درصد از جرایم با تلاش همکاران ما کشف شده است، اظهار مرد:  انتظار می رود این کشفیات تا صد در صد ارتقاء یابد. 

کد خبر 1727074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha