بهره مندی جمعیت هلال احمر از ظرفیت طلاب و روحانیون در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی

حجت الاسلام معزی گفت: جمعیت هلال احمر به منظور ارتقای سرمایه اجتماعی از ظرفیت طلاب و روحانیون بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر گلستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان  با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی منطقه‌ای میان روحانیون هلال احمر کشور، گفت: در استان‌های کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی در شعبی که بیش از ۵ کارمند دارند برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی در هلال احمر فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه به منظور بررسی راهکارهای مناسب در راستای پیشبرد اهداف برنامه‌های هلال احمر جلسات منطقه برگزار می‌شود، افزود: در این سفر جلسه هم اندیشی با حضور روحانیون استان های گلستان، مازندران و سمنان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سعی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون در جمعیت هلال احمر، زمینه افزایش و تقویت سرمایه‌ی اجتماعی در جامعه را فراهم سازد.

حجت الاسلام معزی اظهارداشت: وظیفه دفاتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر نقش هدایتگری و نظارتی بر امور شرعی و دینی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در تایید این مسئله به حمایت‌های روحانیون در طول این‌سال‌ها از جمعیت هلال احمر اشاره کرد که زمینه‌ساز حضورگسترده‌ مردم در این نهاد بوده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و عام المنفعه است، اضافه کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، ما امیدواریم که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی  بتوانیم در ارتقا خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان گام برداریم.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نیز در این دیدار از خدمات جمعیت هلال احمر در یک دهه گذشته در این استان قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان جمعیت هلال‌احمر را بنگاه خدمات صادقانه و خالصانه معرفی کرد و افزود: این خدمات نوع‌دوستانه به‌ویژه در مواقع بحران، پررنگ‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: هلال احمر جزو سازمان هایی است که در مواقع حساس که مردم نیاز به کمک دارند، مانند سیل و زلزله، هلال احمر اولین ارگانی است که به فریاد مردم می رسد و ازین جهت هلال احمر یک نهاد ارزشمند است.

آیت الله نورمفیدی در ادامه حدیثی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که می فرماید: مَنْ رَدَّ عَنْ قَوْمٍ مِنَ اَلْمُسْلِمِینَ عَادِیَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ اَلْجَنَّةُ هر کس مسلمانان را از سیلی یا آتشی نجات دهد بهشت جایگاه اوست، تصریح کرد: هلال احمر جزو ارگان هایی که دغدغه‌مند است و برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند.

کد خبر 1727512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha