کنگره ۱۳۰۰ معلم و دانش آموز شهید استان همدان برگزار شد

کنگره ۱۳۰۰ معلم و دانش آموز شهید استان همدان در ورزشگاه سردار سلیمانی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، کنگره ۱۳۰۰ معلم و دانش آموز شهید استان همدان در حاشیه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، امروز با حضور ۴ هزار دانش آموز دختر در ورزشگاه سردار سلیمانی همدان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: دانش‌آموزان در خط شهدا بوده و همین هم دلیل هجمه فرهنگی دشمن به این قشر است و می خواهد که دانش‌آموزان ایرانی را نسبت به درس و پیشرفت کشور بی‌توجه کند، اما موفق نمی‌شود.

اصغر باقرزاده، امید آفرینی و تقویت روحیه ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی ۵ برنامه وزارت آموزش و پرورش برای پرورش دانش‌آموزان و رسیدن آن‌ها به موفقیت‌های بزرگ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با اشاره به نقش زنان در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس گفت: نمونه کامل این زنان، مرضیه حدیدچی(طاهره دباغ) است که توانست با تلاش و کوشش اخلاق و فقه را فرا بگیرد.

علی آقا محمدی افزود: مبارزات چریکی، تحمل شکنجه و رنج زندان ساواک، دوری از خانواده و وطن و فرماندهی سپاه از کارهایی بود که این بانو توانست عهده دار آن شود.

وی با اشاره به حدیث شریف کساء بیان کرد: این حدیث نشان می دهد که زن در نقش مادر، همسر و دختر، محور جامعه است.

همدان طلایه‌دار ایثار و شهادت در کشور

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان هم گفت: معلمان و دانش‌آموزان ایران اسلامی به ویژه استان همدان نقشی بزرگ و ویژه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند

رضا زارعی افزود: استان ۲۰۷ معلم و یک هزار و ۷۶ دانش‌آموز شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و با داشتن صدها رزمنده، صدها جانباز و آزاده و بیش از ۷۰ شهید شاخص و ۱۱ معلم شهیده جزء طلایه‌داران ایثار و شهادت در کشور به شمار می رود

وی بیان کرد: معلمان فرهیخته همدان در مبارزات انقلابی و دفاع مقدس ضمن ایفای نقش در خط مقدم تعلیم و تربیت در خط مقدم نبرد هم حضور یافته و نقش جهادی و تبیینی را همزمان ایفا کردند و ستارگان درخشانی در بین آنها وجود دارد که مایه افتخار استان هستند.

پایان پیام/

کد خبر 1727849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha